Det är väl bara att köpa vilken elradiator eller infravärmare som helst. Det är ju inte så att det finns någon extra effektiv som värmer extra billigt.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
M munge skrev:
Det är väl bara att köpa vilken elradiator eller infravärmare som helst. Det är ju inte så att det finns någon extra effektiv som värmer extra billigt.
Hahaha ligger nog något i det 😂

Det man behöver tänka på är hur snabbt den kan värma upp, eller ge en känsla av värme, med den yta/form som din terass har.

Jag förutsätter att du inte tänker hålla terasssen vsrm hela tiden, det blir ohyggligt dyrt om den är oisolerad. Utan du vill värma upp den tillfälligt för en fikasttund eller en öl i splnedgången ungefär?

Då kan ju en infravärmare vara lämplig, och man får utreda lämplig placering och välja modell efter det. Det finns lite olika modeller av hur infravärmare skapa IR värme, jag är dåligt påläst om skillnaderna.

• Gilla
Skruuv
  • Laddar…
🙏Tack för ditt svar, jag det är så det är tänkt.
Att kunna sitta ute kanske 1-2 timmar ofta.
Terassen är stor och vi har täppt till många blåshål men sparat för ventilation.
Tänker om man bör ha en med högsta wattstyrkan eller om det räcker med ca 1200.
Vi tänker oss ha en stående framför oss som bara ska värma mot oss och absolut inte hela terassen.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.