1 436 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Bra och prisvärd elvärmare till oisolerad inglasad terass i BR
Moderator
· Stockholm
· 56 235 inlägg
Det man behöver tänka på är hur snabbt den kan värma upp, eller ge en känsla av värme, med den yta/form som din terass har.
Jag förutsätter att du inte tänker hålla terasssen vsrm hela tiden, det blir ohyggligt dyrt om den är oisolerad. Utan du vill värma upp den tillfälligt för en fikasttund eller en öl i splnedgången ungefär?
Då kan ju en infravärmare vara lämplig, och man får utreda lämplig placering och välja modell efter det. Det finns lite olika modeller av hur infravärmare skapa IR värme, jag är dåligt påläst om skillnaderna.
Jag förutsätter att du inte tänker hålla terasssen vsrm hela tiden, det blir ohyggligt dyrt om den är oisolerad. Utan du vill värma upp den tillfälligt för en fikasttund eller en öl i splnedgången ungefär?
Då kan ju en infravärmare vara lämplig, och man får utreda lämplig placering och välja modell efter det. Det finns lite olika modeller av hur infravärmare skapa IR värme, jag är dåligt påläst om skillnaderna.
Produkter som diskuteras: "IR värme"
Speedheater färgborttagare
Speedheater använder infravärme så att du bara efter några sekunder kan skrapa bort gammal färg som mjukas upp utan att skada underlaget. Inga giftiga ämnen frigörs, inga kemikalier behövs – Speedheater är en miljövänlig metod för
Läs mer
🙏Tack för ditt svar, jag det är så det är tänkt.
Att kunna sitta ute kanske 1-2 timmar ofta.
Terassen är stor och vi har täppt till många blåshål men sparat för ventilation.
Tänker om man bör ha en med högsta wattstyrkan eller om det räcker med ca 1200.
Vi tänker oss ha en stående framför oss som bara ska värma mot oss och absolut inte hela terassen.
Att kunna sitta ute kanske 1-2 timmar ofta.
Terassen är stor och vi har täppt till många blåshål men sparat för ventilation.
Tänker om man bör ha en med högsta wattstyrkan eller om det räcker med ca 1200.
Vi tänker oss ha en stående framför oss som bara ska värma mot oss och absolut inte hela terassen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden