85 417 läst ·
161 svar
85k läst
161 svar
Bra fogspruta.....
Det är nu jag önskar att jag hade satsat på Milwaukee eller Makita istället för Hitachi när jag köpte in min verktygsparkthomasx skrev:
Ja, se där, du skulle ha lyssnat på mig från börjanAnna1984 skrev:Det är nu jag önskar att jag hade satsat på Milwaukee eller Makita istället för Hitachi när jag köpte in min verktygspark. Då hade jag kunnat köpa en "naken" fogspruta och kommit över en hyfsat billigt. Nakna kan man dessutom köpa från England eller USA också, då man inte är beroende av deras laddare.
Jag har en hel drös makita LXT inköpta i USA.
Det är aldrig försent att göra rätt.....
Kan få en ny naken Milwaukee fogpistol för ca 1200 kr från USA, inklusive frakt, tull/moms. Hade ju varit jääääkligt bra om jag hade haft några Milwaukee verktyg i min verktygspark redan. Då hade jag slagit till direkt.
Fast extrakostnaden blir bara deltat mellan det du får när du säljer befintliga verktyg på blocket/tradera och de nya. Kanske inte så stor skillnad om du har möjlighet att göra förmånliga inköp från USA. Kanske känner nån som ska dit.Anna1984 skrev:
Själv var jag där nyligen och ska nog inte dit igen på ett tag, tyvärr
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Är det någon som provat någon av tryckluftssprutorna? Jag ser framför mig att jag inom en inte alltför avlägsen framtid kommer att ösa ut ganska stora mängder mjukfog runtom i huset. Det mesta av den kommer inte ens att synas så där är det mest en fråga om liten ansträngning och acceptabelt resultat.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Dubbelpost
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Bygg en egen spruta, hur svårt kan det vara?
En elmotor som matar en stång med ställbar hastighet som dessutom är reversibel, så får man backa den lite när man sprutat klart.
Precis som en vanlig mekanisk pistol, man måste ju släppa trycket på knappen, annars fortsätter det ju rinna i evigheter, är det första stora problemet.
Precis som en vanlig mekanisk pistol, man måste ju släppa trycket på knappen, annars fortsätter det ju rinna i evigheter, är det första stora problemet.
Är nog inställt på att det blir en batteridriven Milwaukee fogspruta i M12 serien. Men är det någon som vet skillnaden på 2441 modellen och 2444?
När jag läser om det står det att 2441 är till för:
For Use with 10oz Cartridge Material
2444 är till för:
For Use with Quart Pack Material
Vad är en 10oz patron och Quart pack material?
När jag läser om det står det att 2441 är till för:
For Use with 10oz Cartridge Material
2444 är till för:
For Use with Quart Pack Material
Vad är en 10oz patron och Quart pack material?
Redigerat:
Ok, kan det vara så att 10oz är vår motsvarighet till 300 ml patroner? Men Quart har jag översatt till ca 950 ml. Finns det så stora patroner?Anna1984 skrev:Är nog inställt på att det blir en batteridriven Milwaukee fogspruta i M12 serien. Men är det någon som vet skillnaden på 2441 modellen och 2444?
När jag läser om det står det att 2441 är till för:
For Use with 10oz Cartridge Material
2444 är till för:
For Use with Quart Pack Material
Vad är en 10oz patron och Quart pack material?
Ja 10oz är ju knappt 300gram och en quart är ett vedertaget begrepp för en quarter gallon som är knappt en liter så de har tydligen så stora där borta. Allt är större där borta. Det räcker att man åker dit, så blir man större 