En batteridriven från makita eller milwaukee :thumbup:
 
thomasx skrev:
En batteridriven från makita eller milwaukee :thumbup:
Det är nu jag önskar att jag hade satsat på Milwaukee eller Makita istället för Hitachi när jag köpte in min verktygspark :-). Då hade jag kunnat köpa en "naken" fogspruta och kommit över en hyfsat billigt. Nakna kan man dessutom köpa från England eller USA också, då man inte är beroende av deras laddare.
 
Anna1984 skrev:
Det är nu jag önskar att jag hade satsat på Milwaukee eller Makita istället för Hitachi när jag köpte in min verktygspark :-). Då hade jag kunnat köpa en "naken" fogspruta och kommit över en hyfsat billigt. Nakna kan man dessutom köpa från England eller USA också, då man inte är beroende av deras laddare.
Ja, se där, du skulle ha lyssnat på mig från början ;)

Jag har en hel drös makita LXT inköpta i USA.
Det är aldrig försent att göra rätt..... ;)
 
thomasx skrev:
Ja, se där, du skulle ha lyssnat på mig från början ;)

Jag har en hel drös makita LXT inköpta i USA.
Det är aldrig försent att göra rätt..... ;)
Ha ha skulle kosta multum att byta ut min verktygspark nu :-)
 
Kan få en ny naken Milwaukee fogpistol för ca 1200 kr från USA, inklusive frakt, tull/moms. Hade ju varit jääääkligt bra om jag hade haft några Milwaukee verktyg i min verktygspark redan. Då hade jag slagit till direkt.
 
För tusen spänn för du Krøgers finaste manuella fogsprutor och de är ruskigt bra.
 
Anna1984 skrev:
Ha ha skulle kosta multum att byta ut min verktygspark nu :-)
Fast extrakostnaden blir bara deltat mellan det du får när du säljer befintliga verktyg på blocket/tradera och de nya. Kanske inte så stor skillnad om du har möjlighet att göra förmånliga inköp från USA. Kanske känner nån som ska dit.
Själv var jag där nyligen och ska nog inte dit igen på ett tag, tyvärr ;)
 
Är det någon som provat någon av tryckluftssprutorna? Jag ser framför mig att jag inom en inte alltför avlägsen framtid kommer att ösa ut ganska stora mängder mjukfog runtom i huset. Det mesta av den kommer inte ens att synas så där är det mest en fråga om liten ansträngning och acceptabelt resultat.
 
Dubbelpost
 
Bygg en egen spruta, hur svårt kan det vara? :) En elmotor som matar en stång med ställbar hastighet som dessutom är reversibel, så får man backa den lite när man sprutat klart.
Precis som en vanlig mekanisk pistol, man måste ju släppa trycket på knappen, annars fortsätter det ju rinna i evigheter, är det första stora problemet.
 
Är nog inställt på att det blir en batteridriven Milwaukee fogspruta i M12 serien. Men är det någon som vet skillnaden på 2441 modellen och 2444?

När jag läser om det står det att 2441 är till för:
For Use with 10oz Cartridge Material

2444 är till för:
For Use with Quart Pack Material

Vad är en 10oz patron och Quart pack material?
 
Redigerat:
Anna1984 skrev:
Är nog inställt på att det blir en batteridriven Milwaukee fogspruta i M12 serien. Men är det någon som vet skillnaden på 2441 modellen och 2444?

När jag läser om det står det att 2441 är till för:
For Use with 10oz Cartridge Material

2444 är till för:
For Use with Quart Pack Material

Vad är en 10oz patron och Quart pack material?
Ok, kan det vara så att 10oz är vår motsvarighet till 300 ml patroner? Men Quart har jag översatt till ca 950 ml. Finns det så stora patroner?
 
Anna1984 skrev:
Ok, kan det vara så att 10oz är vår motsvarighet till 300 ml patroner? Men Quart har jag översatt till ca 950 ml. Finns det så stora patroner?
10oz är strax under 300g (283,49g) så det kan nog stämma mycket väl.
 
Ja 10oz är ju knappt 300gram och en quart är ett vedertaget begrepp för en quarter gallon som är knappt en liter så de har tydligen så stora där borta. Allt är större där borta. Det räcker att man åker dit, så blir man större ;)
 
Martin_B
Anna1984 skrev:
Tråden spänner ju från 2007-2103
Kan ju faktiskt vara världsrekord! Något för Guinness kanske? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.