Hej!

Min bosch gam 270 mfl vinkelmätare har hängt sig som ni ser på bilden. Varje gång jag startar den så blir den kvar i detta läge och är tvungen att ta ur batterierna för att få stängt av den. Jag skickade den till servicepersonal för Bosch i Danmark men dom verkar inte vara särskilt intressarade av att hjälpa mig.

Någon annan som råkat ut för detta eller kan tipsa om någon duktig serviceteknikar i GBG-området?

• Enhet med display och knappar, möjligen för mätning eller styrning, uppfattas liggande och upp och ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon resetknapp eller så som fastnat?
Provat med nya batterier?

Utsättaren Utsättaren skrev:
Någon resetknapp eller så som fastnat?
Provat med nya batterier?
Jag har provat att trycka på alla knappar otaliga gånger samt bytt batterier men inget som hjälper dessvärre.

MultiMan
Kanske kommit in fukt? Öppna och titta efter, kanske går att gnugga rent med tops och isopropanol.

MultiMan MultiMan skrev:
Kanske kommit in fukt? Öppna och titta efter, kanske går att gnugga rent med tops och isopropanol.
Jag har svårt att tro det då detta problem dykt upp efter att den legat orörd hemma i nåt år. Men kan ju inte skada att öppna upp o kolla.

MultiMan
Om den legat länge kanske det finns ett internt backupbatteri (kan även vara en superkondensator) för inställningarna som dött helt. Kan göra att elektronik inte fungerar normalt. Det finns inget som är åtkomligt utifrån?

MultiMan MultiMan skrev:
Om den legat länge kanske det finns ett internt backupbatteri (kan även vara en superkondensator) för inställningarna som dött helt. Kan göra att elektronik inte fungerar normalt. Det finns inget som är åtkomligt utifrån?
Nej inget jag kan komma åt utifrån men får som sagt kanske skruva upp den och undersöka :)

Har du fått rätt på det? Jag har samma problem med min, fast det är en Gam 220 MF. Problemet är ju att det inte finns några reservdelar och jag misstänker att det är en av sensorerna i låsvredet som lagt av. Min har precis som din legat inne, i rumstemperatur.

Tjena!
Nej den är fortfarande likadan, jag har inte lyckats få ordning på det och skickade även den till Bosch men inte dom heller fick fixat den. Det är nog som du säger att det inte finns reservdelar. Sjukt dålig kvalité på skiten kan man ju tycka. Har flera andra Bosch blåverktyg som använts flitigt och inte krånglar nåt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.