Hej!
Min bosch gam 270 mfl vinkelmätare har hängt sig som ni ser på bilden. Varje gång jag startar den så blir den kvar i detta läge och är tvungen att ta ur batterierna för att få stängt av den. Jag skickade den till servicepersonal för Bosch i Danmark men dom verkar inte vara särskilt intressarade av att hjälpa mig.
Någon annan som råkat ut för detta eller kan tipsa om någon duktig serviceteknikar i GBG-området?
Min bosch gam 270 mfl vinkelmätare har hängt sig som ni ser på bilden. Varje gång jag startar den så blir den kvar i detta läge och är tvungen att ta ur batterierna för att få stängt av den. Jag skickade den till servicepersonal för Bosch i Danmark men dom verkar inte vara särskilt intressarade av att hjälpa mig.
Någon annan som råkat ut för detta eller kan tipsa om någon duktig serviceteknikar i GBG-området?
Produkter som diskuteras: "vinkelmätare"
Vinkelmätare Starrett
Ger dig geringsvinkeln
1 299 kr inkl moms
Läs mer
Någon resetknapp eller så som fastnat?
Provat med nya batterier?
Provat med nya batterier?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Om den legat länge kanske det finns ett internt backupbatteri (kan även vara en superkondensator) för inställningarna som dött helt. Kan göra att elektronik inte fungerar normalt. Det finns inget som är åtkomligt utifrån?
Nej inget jag kan komma åt utifrån men får som sagt kanske skruva upp den och undersökaMultiMan skrev:
Har du fått rätt på det? Jag har samma problem med min, fast det är en Gam 220 MF. Problemet är ju att det inte finns några reservdelar och jag misstänker att det är en av sensorerna i låsvredet som lagt av. Min har precis som din legat inne, i rumstemperatur.
Tjena!
Nej den är fortfarande likadan, jag har inte lyckats få ordning på det och skickade även den till Bosch men inte dom heller fick fixat den. Det är nog som du säger att det inte finns reservdelar. Sjukt dålig kvalité på skiten kan man ju tycka. Har flera andra Bosch blåverktyg som använts flitigt och inte krånglar nåt.
Nej den är fortfarande likadan, jag har inte lyckats få ordning på det och skickade även den till Bosch men inte dom heller fick fixat den. Det är nog som du säger att det inte finns reservdelar. Sjukt dålig kvalité på skiten kan man ju tycka. Har flera andra Bosch blåverktyg som använts flitigt och inte krånglar nåt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vridmoment gammal Bosch mutterdragare?
Verktyg & Maskiner -
Bosch frys död (6 år gammal).
Vitvaror -
Värmepump BOSCH 7800i högre energiförbrukning än 19 år gammal pump.
Värmepumpar -
Gamla Bosch 12V dragare - Linköping
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Digital vinkelmätare Bosch GAM 220 MF vs PAM 220 - Blå vs. Grön Bosch?
Verktyg & Maskiner