Vad är de de vita plastbitarna på Bosch L-Boxx bra för? De är märkta med "remove" så hanteringen av dessa är väl uppenbar, eller? Men varför skickas de då med? Är det tänkt som någon slags "fot" för den nedersta lådan i en stapel? Sitter de kvar, som på bilden nedan, är det svårt att få lådorna att greppa i varandra och de är ju som sagt märkta med remove...

Bosch L-Boxx verktygslåda med vita plastbitar märkta "remove" som försvårar stapling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick hem ny Boschpryl med L-BOXX för någon månad sedan och noterade också dessa. Men har för mig att det var en liten instruktionslapp med vad de användes till. Eller har jag drömt det?

Bästa svaret

De förhindrar att övre lådan klickar i undre. Man lämnar kvar dem om man vill stapla utan att de klickar ihop

N Nikorasu skrev:
De förhindrar att övre lådan klickar i undre. Man lämnar kvar dem om man vill stapla utan att de klickar ihop
Aha, då kanske man skulle behållt dem......:rolleyes:

N Nikorasu skrev:
Aha, så enkelt var det alltså! Tack!

K Kane skrev:
Aha, då kanske man skulle behållt dem......:rolleyes:
Jag stoppar nog mina i en box, en L-Boxx. :)

Var rädd om dessa för de är inte gratis. :D

Var tvungen att googla lite och här finns en tråd på samma tema:

https://bethepro.com/forums/topic/does-anyone-keep-those-l-boxx-white-clips/

De finns även att köpa här och där, nya såväl som begagnade. $5.95 plus "lite" frakt för EN begagnad. Kan det vara något? Svenska Amazon verkar även erbjuda dessa.

Fyra vita Bosch L-Boxx clips på ett rosa tyg, skärmdump av eBay-annons.
Skapa konto

Fyra Bosch Anti-Lock clips för L-BOXX förvaringssystem på en vit bakgrund.
Skapa konto

Skärmdump av en webbplats som säljer Bosch 2608438C16 Anti-Lock Clip för L-BOXX, ett fyrpack med vita plastklämmor.
Skapa konto

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Var rädd om dessa för de är inte gratis. :D

Var tvungen att googla lite och här finns en tråd på samma tema:

[länk]

De finns även att köpa här och där, nya såväl som begagnade. $5.95 plus "lite" frakt för EN begagnad. Kan det vara något? Svenska Amazon verkar även erbjuda dessa.

[bild]

[bild]

[bild]
Jag är rik!!!!
Har alla mina kvar till 8 boxxar :rofl:

Lexington Lexington skrev:
Har alla mina kvar till 8 boxxar :rofl:
Jag skulle nog jubla mer över innehållet i de åtta boxarna än över de 32 plastclipsen... :)

Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle nog jubla mer över innehållet i de åtta boxarna än över de 32 plastclipsen... :)
Men innehållet behöver jag ju! Plastclipsen har jag ingen användning för ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.