Byggahus.se

Bosch GCM 12SD

1. D
    Medlem Nivå 1
    Blir snart tokig, har en order liggandes standby hos Axminister, på en Bosch GCM12SD. Det är ett paketpris med en GTA3700 bänk och så en liten bonus iform av en Bosch 10.8v skruvdragare. Allt för 630 £ ~(7300sek ex. frakt).

Frågan är bara om det att ta i ? Det är renovering av hus med mycket golvläggning och listning att göra samt altanbygge till sommaren. Framtiden bjuder säkerligen på garage och stallbygge.
    Men är det overkill ? Att som "hemmapulare" köpa en sånt monster ?
    Finns även samma paket med bänk fast en GCM 10SD för 80 £ mindre. Men vill ju inte stå där sen och ångra mig, ifall jag väljer den mindre.

Någon som kan hjälpa mig med beslutsångesten ? Helst inge andra märken, är lite smått insnöad på Bosch då det är vad vi brukar i alla elverktyg här ombord...

2. mattiasp
    Medlem · Nivå 18
    Kolla vad monstret väger. Redan GCM 10S är tung som ett as så att man helst inte flyttar omkring den. De jobb du nämner kräver ingen större maskin än GCM8s. Däremot kan det kanske ibland vara trevligt med att kunna vinkla åt båda hållen. Då blir det en 10S

3. Nimajneb
    Medlem · Nivå 18
    Anledningen till att ångra köpet är att du kommer tycka att den är för tung o bökig att flytta runt.
    Alternativet är snarare 8S som kommer greja 99% av dina behov. (95 stolparna till altanen får du vända på)

4. D
    Medlem Nivå 1
    Haha, den hade jag ju missat totalt :confused:
    Det känns som ett bättre alternativ ja, lite synd att den inte går att dubbelgera, men det man kanske klarar sig utan. plus för inbyggd belysning o laser.
    Dock synd att inte axminister har den som paket med bord, hamnar ju på samma pris som gcm10sd paketet med bord om man köper ett löst 3700 till.

Hmm, kollat runt lite nu på forumet och verkar som man kan hitta gcm8s för bra pris i Sverige. kostar ju 290 £ hos axminister.
    Billigaste i Sverige enligt Prisjakt är 3800:-. får väl ta och avvakta köp av gersåg sålänge och vänta tills man kommit hem oc kolla in byggaffärerna efter bra pris.

5. phl
    Medlem · Nivå 14
    För att göra valet lite svårare vill jag bara påminna om att Storbritannien återinför sin 17,5% moms (för tillfället 15%) igen vid årsskiftet. Det ger ju en prishöjning på dryga 2,2%. Kanske inget som gör att man rusar till butikerna men ändå värt att ha i bakhuvudet.

6. D
    Medlem Nivå 1
    I know, just därför jag ville ha iväg ordern så fort som möjligt.
    Men det lutar nog åt GCM 8s, frågan är om jag ska ta den från axminister eller ha is imagen och hitta den för bra pris hemma. kostar i runda slängar 3360 sek från axminister utan frakt, så de är ju ingen stor summa man sparar jämfört med att köpa från DUAB. kanske kan få ner frakten lite från axminister om jag struntar i sågen.