Hej,
Kretskortet till vår Toshiba Shorai Edge 35 har gått sönder men vi har endast serinumret på utedelen kvar. Innerdelens serinummer har mest troligt pillats bort för att det såg fult ut och vi hittar den inte.

Enligt en expert behöver vi få fram det exakta serienumret för att välja rätt kretskort så min fråga är om det finns något smart sätt att ta reda på vilket kretskort som passar till värmepumpen även utan serienummer?
 
Lövblås Lövblås skrev:
Hej,
Kretskortet till vår Toshiba Shorai Edge 35 har gått sönder men vi har endast serinumret på utedelen kvar. Innerdelens serinummer har mest troligt pillats bort för att det såg fult ut och vi hittar den inte.

Enligt en expert behöver vi få fram det exakta serienumret för att välja rätt kretskort så min fråga är om det finns något smart sätt att ta reda på vilket kretskort som passar till värmepumpen även utan serienummer?
Den är väl garantiregistrerad av dig eller återförsäljaren så borde väl finnas uppgifter hos clima.se vilket serienummer du har .
 
  • Gilla
Lövblås
  • Laddar…
Står säkert några nummer på kortet och då ska det gå att få fram rätt kort.
 
  • Gilla
Lövblås
  • Laddar…
Lagakretskort.se kanske är ett sätt att fixa?
 
  • Gilla
Lövblås
  • Laddar…
Tack för era svar. Den var inte registrerad men det löste sig och nytt kretskort är nu på väg.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Lövblås Lövblås skrev:
Tack för era svar. Den var inte registrerad men det löste sig och nytt kretskort är nu på väg.
Skönt att höra!
Men skriv gärna några rader om *hur* det löste sig.
Risken är överhängande i framtiden att någon med samma problem söker på nätet och hittar den här tråden.

Grymt frustrerande då att bara hitta att "det löste sig" :D
 
  • Gilla
Lövblås och 4 till
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Skönt att höra!
Men skriv gärna några rader om *hur* det löste sig.
Risken är överhängande i framtiden att någon med samma problem söker på nätet och hittar den här tråden.

Grymt frustrerande då att bara hitta att "det löste sig" :D
Det har du helt rätt i, tack för påminnelsen! Vet själv hur störande det kan vara.

Kort bakgrund:
Vi hade pillat bort serienummerlappen som är klistrad på innedelen och det ställde till problem när vi kontaktade en ny firma efter att den vi först hade kontakt med gått i konkurs.

Lösning:
Jag skickade över den info jag hade till den nya firman som skulle hjälpa till, dvs:
- modellnamnet och nummer på värmepumpen
- samt fakturan

Därefter var han mycket serviceminded och tog själv kontakt med Toshiba och har fått ett nytt kretskort skickat till sig som ska bytas nu i veckan. Jag kan tänka mig att det räckte att uppge modellnamn+nummer men initialt var det sagt att jag var tvungen att ha hela serienumret.

Nu vet jag bättre än att slänga serienummer utan att åtminstone ta en bild eller skriva ner det någonstans men det gick bra denna gång.

Den första firman borde vi kollat upp bättre men vilken skillnad och trygghet det blir för mig som kund och lekman när man träffar yrkesproffs som kan förklara begrepligt. De kommer man tillbaka till!
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Lövblås Lövblås skrev:
Det har du helt rätt i, tack för påminnelsen! Vet själv hur störande det kan vara.

Kort bakgrund:
Vi hade pillat bort serienummerlappen som är klistrad på innedelen och det ställde till problem när vi kontaktade en ny firma efter att den vi först hade kontakt med gått i konkurs.

Lösning:
Jag skickade över den info jag hade till den nya firman som skulle hjälpa till, dvs:
- modellnamnet och nummer på värmepumpen
- samt fakturan

Därefter var han mycket serviceminded och tog själv kontakt med Toshiba och har fått ett nytt kretskort skickat till sig som ska bytas nu i veckan. Jag kan tänka mig att det räckte att uppge modellnamn+nummer men initialt var det sagt att jag var tvungen att ha hela serienumret.

Nu vet jag bättre än att slänga serienummer utan att åtminstone ta en bild eller skriva ner det någonstans men det gick bra denna gång.

Den första firman borde vi kollat upp bättre men vilken skillnad och trygghet det blir för mig som kund och lekman när man träffar yrkesproffs som kan förklara begrepligt. De kommer man tillbaka till!
Tack!
 
  • Gilla
Lövblås
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.