Hej,
Ska ta ner min eternitfasad. Har koll på vad som gäller angående skyddsutrustning och deponering etc. Vill få ner plattorna så hela som möjligt. Undrar om någon har tips om en tång som är bra att använda för att dra ut spikarna? Utan att "torparkexen" smular.
Ska ta ner min eternitfasad. Har koll på vad som gäller angående skyddsutrustning och deponering etc. Vill få ner plattorna så hela som möjligt. Undrar om någon har tips om en tång som är bra att använda för att dra ut spikarna? Utan att "torparkexen" smular.
Jag tror du behöver känna dig fram, det beror ju lite på skicket på spik, plattor och underlaget.
Hovtång eller spikutdragare skulle jag nog börjat med.
Eventuellt kanske du behöver slå in en mejsel bakom plattan för att lyfta spiken lite?
Hovtång eller spikutdragare skulle jag nog börjat med.
Eventuellt kanske du behöver slå in en mejsel bakom plattan för att lyfta spiken lite?
Produkter som diskuteras: "Hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hovtång eller kanske ännu hellre en snickarhammare med "klor".
När man drar ut spiken lägger man en tunn brädbit under hammaren så man inte punktbelastar Sidiplattan så den spricker.
Och detta går nog lättare med en nätt hammare.
När man drar ut spiken lägger man en tunn brädbit under hammaren så man inte punktbelastar Sidiplattan så den spricker.
Och detta går nog lättare med en nätt hammare.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden