Hej,
Ska ta ner min eternitfasad. Har koll på vad som gäller angående skyddsutrustning och deponering etc. Vill få ner plattorna så hela som möjligt. Undrar om någon har tips om en tång som är bra att använda för att dra ut spikarna? Utan att "torparkexen" smular. :-)
 
Jag tror du behöver känna dig fram, det beror ju lite på skicket på spik, plattor och underlaget.
Hovtång eller spikutdragare skulle jag nog börjat med.
Eventuellt kanske du behöver slå in en mejsel bakom plattan för att lyfta spiken lite?
 
Hovtång eller kanske ännu hellre en snickarhammare med "klor".
När man drar ut spiken lägger man en tunn brädbit under hammaren så man inte punktbelastar Sidiplattan så den spricker.
Och detta går nog lättare med en nätt hammare.
 
En rak bred som den här från Classes butik. Svart måttstock från Cocraft med utfällbara graderade blad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om spiken sitter så den är svår att dra ut så kan du slipa/nypa av skallen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.