Hej,
Jag har köpt en Dewalt 7492 som är på väg hem med posten men blir inte klok på vilket stativ jag ska ha. Jag väljer mellan dessa två:

DE7400-XJ

DWE74911-XJ

Någon som har något tips? Är DWE74911-XJ lika stabilt som DE7400-XJ?

Tack på förhand

• Mobil sågbock med hjul och hopfällbara ben, gul och svart design, lämplig för Dewalt sågar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Transportabelt, gult och svart sågstativ med hjul och justerbara ben, potentiellt Dewalt modell DE7400-XJ för bordsågar.
    Skapa konto
Jag har det på din 2 nedre bild men om det är bättre än det övre vet jag inte men som sagt mitt fungerar alldeles utmärkt till sågen.

Jag har DE7400 med en permanent monterad DW745 (äldre modell) som är mycket stabil. DE7400 säljs ofta med 7485 i paket. Men jag tror att jag sett rubriker om att 7492 behöver någon fix för att passa till DE7400. Så Du kanske kan googla på det ämnet

P poba53 skrev:
Jag har DE7400 med en permanent monterad DW745 (äldre modell) som är mycket stabil. DE7400 säljs ofta med 7485 i paket. Men jag tror att jag sett rubriker om att 7492 behöver någon fix för att passa till DE7400. Så Du kanske kan googla på det ämnet
Precis. Som jag förstår det behöver man använda skenorna och lite fix för att använda DE7400(aluminum) till 7492. Däremot så ska 74911-XJ (det svarta) passa direkt till 7492. Tycker dock DE7400 "ser" stabilare ut. Har inte känt på 74911-XJ i praktiken.

Den svarta som passar direkt är den jag har och den är stabil kan jag intyga. Jag ”fick” både såg och stativ ihop och har använt den under ett antal år och den har fungerat perfekt att fälla upp och ihop då jag har den ihopfälld när jag förvarar den.

F frewal skrev:
Hej,
Jag har köpt en Dewalt 7492 som är på väg hem med posten men blir inte klok på vilket stativ jag ska ha. Jag väljer mellan dessa två:

DE7400-XJ

DWE74911-XJ

Någon som har något tips? Är DWE74911-XJ lika stabilt som DE7400-XJ?

Tack på förhand
Jag har en DWE74911-XJ liggandes hemma som inte används, byggde mig ett eget bord till sågen så har ingen användning av stället. Är du intresserad så kan du få den för ett bra pris.

Köp det, det är ett bra stativ som är enkelt att använda

Hej!

Tack för bra support. Det blev det svarta, 74911-XJ, passade direkt och är stabilt. Helnöjd än så länge.

Nu till nästa. Skulle vilja ha en grovdammsugare kopplad till sågen som startar när jag startar sågen. Är det någon som har bra tips på vad man ska ha? Den kommer endast användas till det här ändamålet. Har andra grovdammsugare sen tidigare. Gör inget om det går att komma undan lite billigare. Tack Tack

Bosch AdvancedVac 20, relativt billig och bra

För att inte skriva en roman så bifogar jag en artikellista på prylar till min DW745 med Kärcher WD6 och Dewalts prylar jag abvänder. Koppling mellan cyclon och WD6 löstes med kapning av kärcher förlängning och dewalt snabbkoppling. Vänstergängade kopplingar och smorda slangar och starka armar för att para ihop. Med fullängdsslangar får Du en märkbar sugförlust så jag har olika längder för olika tillämpningar
Dewalt cyclon DXVCS003 (Jula) 2x 1004695-90 till cyclon (ytterliggare 1 följer med 7492 samt Du behöver också DWV9470 Toolab.se) DWV9315-XJ DWV9000 DWV9210 DWV9220 (Amazon.se)
Kärcher WD6 med slangförlängning 2.863-305.0 (Amazon.se) . Dessa prylar använder jag till alla maskiner jag har. Det finns många pirater på på Amazon så köp original Dewalt-artiklar
DWV9470 är en Y-slangskoppling mellan båda anslutningarna på 7492 och till cyclonen (hade inget foto)
Totala antalet adaptrar blev ganska stort med tiden så det blev några kronor med tiden

Dammutsugssystem med Kärcher och Dewalt-enheter på trätrall, tillsammanskopplade med långa svarta slangar och kopplingar.
Skapa konto
Dewalt cyclon och Kärcher WD6 dammsugare på en träplattform utomhus, kopplade med slangar och adaptrar för byggdammhantering.
Skapa konto

• Gilla
RolfH
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.