4 809 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Blueflame pelletsbrännare?
Hur ser det ut med blålågeförbränning på pelletssidan nu för tiden?
Blueflame fanns förr iaf, men det verkade svårt att hitta info om den sist jag kollade.
Den fanns ju för rätt många år sedan, har ingen annan tillverkare anammat tekniken, eller är det patenthinder?
Sent from my XT910 using Byggahus
Blueflame fanns förr iaf, men det verkade svårt att hitta info om den sist jag kollade.
Den fanns ju för rätt många år sedan, har ingen annan tillverkare anammat tekniken, eller är det patenthinder?
Sent from my XT910 using Byggahus
"Blålågeförbränning" var mer ett begrepp man la till för att göra brännaren mer märkvärdig.
Han från Garpenberg som stod bakom företaget Tunab har konkursat en eller flera gånger och försöker nu sälja brännaren under namnet Jetflame.
Kunderna är lämnade i sticket mer eller mindre. Delarna i brännaren höll inte för den höga förbränningstemperatur som skulle göra den här brännaren speciell. Trasiga Blueflame brukar säljas billigt på Blocket av de som byter till annan brännare i stället för att kosta på enorma summor. Mest synd om dem som trodde på reklamen och förlorade en massa pengar.
Han från Garpenberg som stod bakom företaget Tunab har konkursat en eller flera gånger och försöker nu sälja brännaren under namnet Jetflame.
Kunderna är lämnade i sticket mer eller mindre. Delarna i brännaren höll inte för den höga förbränningstemperatur som skulle göra den här brännaren speciell. Trasiga Blueflame brukar säljas billigt på Blocket av de som byter till annan brännare i stället för att kosta på enorma summor. Mest synd om dem som trodde på reklamen och förlorade en massa pengar.
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=ZwZ67FdbX6I
Här kan vi snacka om en pelletsbrännare med "flame"
Jetflame kan gå å gömma sig..
Här kan vi snacka om en pelletsbrännare med "flame"
Här kan du läsa om lite erfarenheter.
http://www.pellets.info/viewforum.php?f=16
http://www.pellets.info/viewforum.php?f=16
Klicka här för att svara