Hej.Håller på att bygga ett lösvtrkes hus med ryggåstak.såg idag att det droppar vatten från vinsskyddet,ok om det kommer från kondensskyddet men icke.Ser ut som detta uppifrån sett:Plåttak,45mm regel,kondensskydd,70mm regel som luftning,vindskydd,isolering 400mm.Borde vara kondens.Huset har stått kall ett tag nu och golvvärmen i sulan vart påslagen i tisdags,+ att det vart minus ute och lite snö.Borde vara kondens men det kommer ju inte från kondensskyddet utan från vindpappen som ligger närmast isoleringen.Vad göra?Skall man avvakta ett tag o se vad som händer?Sulan har vi gjutit i sommras och värmen ( golvvärme) slogs på som sagt i tisdags.Kan det vara så at golvvärmen drar ur fukten ur plattan så den stiger?Behöver råd.....
 
Du har ingen plast på insidan av isoleringen? Låter som byggfukt som kondenserar mot den kalla vindpappen. Slutar säkert om du sätter plast på insidan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.