Huset byggt 2014. I somras började vi ana att belysningen blinkade till med jämna mellanrum. Oftast när avloppspumpen (lågtryckspump) drar igång. Pumpen installerades 2017. Under hösten har intensiteten i blinkningarna tilltagit och drabbar även ledlampor, vilket vi i början upplevde var förskonade.

Har kollat fasadskåpet, ser ingen som ser annorlunda ut...

Vad är det som kan ha hänt!??
 
E
Begynnande glappkontakt skulle jag tro?
Känns om någon propp känns var, du kan ta ut och titta bakom efter tecken på varmgång.
 
  • Gilla
Buford
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Begynnande glappkontakt skulle jag tro?
Känns om någon propp känns var, du kan ta ut och titta bakom efter tecken på varmgång.
Det är i alla rum, hela huset som drabbats... Har tittat på inkommande ledningar i fasadskåpet, ser fint ut. Har iofs inte kollat i elskåpet inne i huset.

Propparna, är det de i fasadksåpet du syftar på då? I övrigt finns ju bara automatsäkringar eller vad de kallas
 
E
Buford Buford skrev:
Det är i alla rum, hela huset som drabbats... Har tittat på inkommande ledningar i fasadskåpet, ser fint ut. Har iofs inte kollat i elskåpet inne i huset.

Propparna, är det de i fasadksåpet du syftar på då? I övrigt finns ju bara automatsäkringar eller vad de kallas
Ja, kolla där.
 
  • Gilla
Buford
  • Laddar…
Uppdaterar tråden och läget. Har inte tagit mig för att undersöka saken närmare, eftersom både jag och min fru numera upplever att blinkningarna i stort sett upphört... Blir ju inte klokare av det iofs.
 
E
Buford Buford skrev:
Uppdaterar tråden och läget. Har inte tagit mig för att undersöka saken närmare, eftersom både jag och min fru numera upplever att blinkningarna i stort sett upphört... Blir ju inte klokare av det iofs.
Njut av lugnet och tänk på annat då.
Kommer det igen får du väl Uppdatera tråden igen.
 
  • Gilla
Buford
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.