Hej! Jag får inte fram den temperatur som VP:n levererar till golvvärmen. Det skiljer mellan 4-5 grader. Så om framledningen är 35 grader från VP så får jag ca 30 grader i tilloppet på golvvärmen. Jag misstänker att den mixar tillopp och retur därav får jag inte fram den värmen jag vill från VP. Fråga 1 varför mixar man tillopp och retur? Jag har markerat en ventil på en lika dan shunt som jag har, och då kommer fråga två: kan man justera på den ventilen så man inte mixar lika mycket , och därav höjer tempen till tilloppet?
Med vänlig hälsning,
Robban
Med vänlig hälsning,
Robban
Den vita delen är en maxtermostat , prova först att ta ut det lilla röret som sitter överst på bilden
det är känselkroppen för termostaten , då kommer den att öppna för mera värme
Den skall alltid begränsa värmen till GV till max ca 45C dom tål lite mer , behövs mera på GV
verkar det konstigt
det är känselkroppen för termostaten , då kommer den att öppna för mera värme
Den skall alltid begränsa värmen till GV till max ca 45C dom tål lite mer , behövs mera på GV
verkar det konstigt
Jag störde mig mest på att det diffade mellan VP framledning och tillopp på fördelaren, men jag avvaktar ett tag, jag har go värme på golven här och 22,4 grader inne
jag provade att justera blandningsventilen, men såg inget resultat direkt av det. MMA termostaten kan va bra att ha ändå, då vi har parkett golv på vissa delar av huset. Men stort tack för att du tog dig tid att ge mig tips
Klicka här för att svara