Hej!
Jag går i tankarna om att måla om fasaden på huset och lilla verktygsboden.
Jag är inne på gul fasadfärg och hittade Biltemas "Herrgårdsgul". Jag tänkte bara kolla med forumet om någon har erfarenhet av färgen, håller den någorlunda kvalite? Är den fin? Har man bild får man gärna dela. 🙂

Mvh, ny på forumet

• Bild av en färgburk från Biltema, "Träfasad V, herrgårdsgul", 5 liter, kod NCS: S 2040-Y20R. Priset är 469 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har den färgen. Köpte på chans för att måla köksträdgård men var för gul jämfört med huset så målade den istället med urgamla rester kvarlämnade av tidigare ägare.

Jag måste säga att jag är rätt imponerad av hur väl den täcker. Konsistensen är lite mer lättflytande än den Flugger 5 sedan använde till mycket av fasaden på garaget.

Det roliga här är att jag hade också en burk med BT vit, och den färg jag har på fasaden är exakt samma kroma som Biltema herrgårdsgul, och samma proportion svärta till färg, men mer färg i herrgårdsgula. Så! Jag blandade hgg och vitt till i princip exakt samma mix som min flugger bruten i butik.

Sen har jag målat med den mixen på delar av garagets fasad som åt separata, så även om det skulle vara en minimal skillnad så syns det inte eftersom kanter och hörn ändå gör att ögat luras.

Så, hgg är ordentligt saturerad (mycket färgad) i en härlig varm gul, täcker bra, enkel att måla med. Hoppas att den också håller bra över tid. Bra betyg i Folksams test, men den tittar inte på långa effekter. Andra här på bh har bra erfarenheter dock.

Här är en bild jag tog när jag höll på.

Person monterar en gul träbräda på en gulmålad yttervägg med hjälp av ett gångjärn. Säkerhetsskyltar syns ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.