@
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Har målat med Biltema 2-komponentsfärgen på betonggolv i garaget. Den verkar riktigt bra och blir ganska glansig utan klarlack. Hård och tålig yta.
Vet inget om underarbete och fäste på befintlig färg då mitt golv var nytt och obehandlad innan.

@ @ndreas skrev:
Har någon vågat prova Biltemas garagegolv färg?

[länk]
[länk]

Har idag ett "fling-golv" och tänkte måla om det. Någon som har erfarenhet av Biltemas färg? Tänkte slipa av golvet med vinkelslipen (grovrengörare) för slipa av nuvarande klarlack så att den nya färgen fäster. Tror ni att det räcker för att den ska få fäste?
Man kanske ska titta på om det finns någon primer som kan neutralisera ytan innan.

@
L lindsmik skrev:
Man kanske ska titta på om det finns någon primer som kan neutralisera ytan innan.
Brukar vara misstänkt (och undvika) att handla något på Biltema. Men deras två komponents golvfärg (se länkar ovan) måste jag ändå rekommendera.

Nu måste jag vara vänta på att lacken härdar ordentligt.

• Våt betonggolv med hål, ljusreflektioner och små partiklar eller smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
namnbyte namnbyte skrev:
Om någon mer undrar tänkte jag bara dumpa dessa bilder här, före och 5 dagar efter Biltema 2k mellangrå.

Som synes var vårt betonggolv katastrof, med en yta som månen, två lager varav det sista REJÄLT tjockt för att fylla några gropar åtminstone. Ingen klarlack.

Blev hur bra som helst, utifrån de låga förutsättningarna. Sopade bara av golvet före målning.
Oavsett vart jag köper min 2k golvfärg, förväntar jag mig att det ska hålla i fem dygn. Det är efter år, som kvalitet och underarbetet visar sig vara bra eller anus.

namnbyte
S Sernando skrev:
Oavsett vart jag köper min 2k golvfärg, förväntar jag mig att det ska hålla i fem dygn. Det är efter år, som kvalitet och underarbetet visar sig vara bra eller anus.
Inlägget borttaget, återkommer om några år.

Hoppas din dag blir bättre nu.

• Gilla
  • Haha
B6304S1 och 3 till
  • Laddar…
Hur har det gått med er golvfärg? Är inne på att måla med samma. Är däremot osäker på hur många strykningar man ska köra och ifall man ska/bör lägga klarlack också, och isf hur många lager klarlack? Hur gjorde ni?

• Gilla
Agorazo och 1 till
  • Laddar…
Har för mig jag körde 2 lager färg & 2 lager klarlack.

Körde två tre lager bara färg. Blev för flammigt med bara två strykningar. Funkar fint såhär långt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.