Vi har köpt nytt hus, trivs som fiskar i vatten. Det är verkligen allt vi behövde.
Men det finns alltid ett men..

Garaget är gränsfall till ett rivningsobjekt.
Det finns inte pengar i närtid att bygga ett nytt garage, vi skulle ändå vilja nyttja det som förråd/carport fram till dess.

Det regnar in genom stora hål och läcker in genom små hål i taket.
Väldigt temporärt förvarar vi grejer där just nu, det regnade lite idag, man ser fortfarande ansamlingar av vatten:
Rörigt garage med läckande tak, fullt med cyklar, kartonger, verktyg och förvaring av diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Taket i sig har verkligen inget mer att ge:
Gammalt garage med slitet tak täckt av mossa och grenar, bredvid ett hus med brunt tegeltak. Taket har pressenning och behöver repareras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har en tanke om att skruva på en regel i höga och låga änden, småreglar cc60 på ”kortsidan” över taket, sedan skiva och tjärpapp.

Det läcker bitvis även där presseningen ligger, därför känns det inte lönt att göra samma på resten.

Låter det vettigt för att få 2-3 år på oss att spara ihop pengar eller kan ni tänka er billigare alternativ med samma resultat? (Sålde gamla huset med 300kkr i förlust, så skulle Joakim von anka dyka i vårt kassaskåp hade det blivit anka till middag).

Skulle tråla på blocket efter någon som säljer begagnad takplåt eller altantak istället

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
Skulle tråla på blocket efter någon som säljer begagnad takplåt eller altantak istället
Det var ju inte alls en dum idé, en del brukar ju t o m skänka sånt! Jag struntar fullständigt i hur det ser ut om jag kan nyttja hela ytan i garaget tills vi kan bygga nytt :P
Tack!

TP20-plåt på Byggmax och läkt borde väl både vara hyfsat billigt och enkelt tills vidare?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.