1 720 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
billig ikea ledspot
Ikea har 4 spottar inkl transformator för 199 kr. Skall dra 8 watt. Någon som har några synpunkter på dessa? Jag har än så länge ingen ledbelysning alls men kommer succesivt att bygga in detta framöver. 199 kr är ju ett väldigt bra pris om produkten är ok.
Jag köpte en uppsättning som test och jag tycker de ger väldigt mycket ljus.Men de drar 8 watt totalt och det är ju ganska mycket. Vi har vanliga 3W lågenergilampor på många ställen och de ger tillräckligt med ljus. Tveksamt om dessa LED skulle ge lika mycket ljus som (nästan) 3 st LE-lampor.
Jacro. Eftersom de tydligen kostat det dubbla och det är IKEA är det väl inte helt osannolikt att de kan motsvara LED-belysning som kostar 3 gånger mer?
Av estetiska skäl har jag tänkt mig ca 8-10 ledlampor i ett visst utrymme. Jag vill ju inte att de skall dra mer än max 20-25 watt tillsammans. Tanken är ju att enegieffektivisera hemmet. Jag har mängder med LE-lampor från 3 watt till 20 watt och har mycket goda erfarenheter av desa men nu vill jag testa och gå ett steg längre. Det påstås ju att LED skall vara ännu bättre än LE.
Jacro. Eftersom de tydligen kostat det dubbla och det är IKEA är det väl inte helt osannolikt att de kan motsvara LED-belysning som kostar 3 gånger mer?
Av estetiska skäl har jag tänkt mig ca 8-10 ledlampor i ett visst utrymme. Jag vill ju inte att de skall dra mer än max 20-25 watt tillsammans. Tanken är ju att enegieffektivisera hemmet. Jag har mängder med LE-lampor från 3 watt till 20 watt och har mycket goda erfarenheter av desa men nu vill jag testa och gå ett steg längre. Det påstås ju att LED skall vara ännu bättre än LE.
Klicka här för att svara