Inspirerad av essboxtråden så skapar jag tråden med bilder på inredningar och tips för lådor av olika slag.
Alla typer av lådor som är användbara till hemmafixet eller jobbet, och dess inredningar är välkomna.
Även bilder på innehåll går bra, tex tips vad man har med sig i olika lådor.


Inspiration är tex olzon:
http://www.byggahus.se/forum/verkty...7-essbox-system-fran-essve-4.html#post1754031

och Mell:
http://www.byggahus.se/forum/verkty...-essbox-system-fran-essve-11.html#post1804349
 
Så en bild på min Makita låda. Det är modellen för två maskiner ur LXT 18V serien.
En klockren låda enligt mig då den har sjukt gott om plats, är robust och smidig.

Innehållet är skruvlåda under slagskruvdragaren, en borrkasettlåda 1-10, träborrlåda, bitssats och hålsågar samt extrabatteri.
Ovansidan är flatborr, mer bits och hylsor samt lite grövre skruvar av olika modeller.

Grundtanken är att jag gillar att ha med mig det som brukar behövs i skruv och borrväg, samt att den alltid är laddad och klar. Ska bara kunna rycka den och gå vidare med rätt grejer.

IMAG0116.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMAG0118.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
olzon och 1 till
  • Laddar…
Ingen bild att bidra med men kan berätta att Makitas batteri-cirkel BSS-610 går ner i en Systainer 3.
 
Robert-san01 skrev:
Ingen bild att bidra med men kan berätta att Makitas batteri-cirkel BSS-610 går ner i en Systainer 3.
Bra att veta för jag har inte lyckats hitta någon vettig väska till min :)
 
M
Ingen ESSBOX, men kom på att fota mina DeWalt Tough System-lådor när BSS-610 kom på tal. Den får plats i 300-lådan tillsammans med tigersåg BJR181, sticksåg BJV180 och laddare:
DSC00037.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ovanpå den en 150-låda (de kan öppnas utan att tas isär) med borrhammare BHR243 och batterier, samt i locket på den lite grejjer:
DSC00038.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC00039.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


sedan nästa 150-låda med min Hitachi DS14DBL och WH14DSL med batterier, laddare och tillhörande grejjer:
DSC00040.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC00041.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skumplasten jag har använt är den medföljande som är anpassad för dewalts grejer. Har bara rivit och skurit till snabbt. Det funkar bra men är inte jättesnyggt.

Får väl se hur tuffa de är efter något år med ut på jobb då de är rättså nyligen kirrade.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
olzon och 2 till
  • Laddar…
Okej då. Jag tyckte innan att den där Essveväsktråden var helt obegriplig men nu börjar jag kanske förstå. Och dräggla... ;)
 
  • Gilla
LoJo och 1 till
  • Laddar…
Dom dewaltlådorna har jag inte tänkt på i detta syftet innan, verkar ju riktigt vettiga med stapelbarheten.
 
OT: Har en 150 och en 300 låda över som jag haft till Makitasågen och en mutterdragare, nyskick! Skicka PM om det kan vara intressant.
 
Före elvertygens intågande hos hantverkarna. De var kraftigare förr, vi var 2 st för att få ner den i källaren. Men efter rensning försvann säkert 10kg.
 
  • 1378045231327.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1378045248303.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Vet dock inte vad allt är. Men kul att försöka ta reda på vad de hade med sig ut på jobb.
 
  • 1378045415421.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1378045426634.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PeterJeffrey och 5 till
  • Laddar…
Visserligen inga verktyg i dessa Essve-lådor men jag har fler intressen. Tror de kommer fungera ypperligt som draglådor.

IMAG1954.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Steffo1980 och 4 till
  • Laddar…
Min första Essbox inredd med skruvdragare, bits och borrar.


Essbox-Skruvdragare.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Essbox-Skruvdragare1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Matix och 6 till
  • Laddar…
Nu har jag inredd min andra väska. Hade ingen låda till min sticksåg så den fick ta plats i väska två :)

väska1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
väska2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Matix och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Anna1984 skrev:
Nu har jag inredd min andra väska. Hade ingen låda till min sticksåg så den fick ta plats i väska två :)
Mycket seriöst gjort i båda lådorna, snyggt! är detta Essves eget skum eller något du skurit till?

Lite sent att komma med förslag men borde du inte försöka få ner laddaren i någon av lådorna?

/U
 
Mel det finns väldigt många kompetenta personer här. Så plåta lite och ställ en fråga så skall nog alla verktyg få ett namn och användningsområde.

Pär
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.