Har fått pris på vattenfilter Waterboss 700 av firma här i Sverige. Pris för bara filtret 20.000:-
Beställer jag det från U.S. så landar det på runt 8.000:- med frakt och tullar. Alltså en del penningar att spara. Vad tror ni? Vad jag förstår så är det samma innehåll i filtren. Det enda som skulle kunna strula är väl om det blir någon garantisak. Å andra sidan så finns det ju en del pengar "över" att lägga på eventuell reparation. Och vad kan hända med ett vattenfilter?

Vad har du för problem?
Du behöver ju inte ta det dyraste på marknaden. :)
Med vänlig hälsning, Morgan

Jag har inga problem. Det var funderingar över att handla från U.S. Och vad det kan föra med sig...
Du kanske har förslag på nå´t vettigt filter som fungerar?

/Cosby

Absolut! Om det nu är viktigt för dig ATT det fungerar, tror jag nog att du förstår att det är bra att veta VAD det ska fungera på!

Ja, det är ju hårdhet, järn och mangan som ställer till det...

/Cosby

Borrad brunn? Hydropress? Ingen svavelväte?
Då är det rätt!
Kör på WB 700, dom kanske inte står och dansar om du behöver hjälp sen, men det finns det alltid andra som vill! :)

Inte borrad, inte grävd... Det är ett rör nerkört i backen ca 9m. Dia 150mm. Lite udda...
Hydropress.
Varmvattnet luktar skit sedan ett halvår tillbaks. Lite inne på att byta anod till en som fixar det.
Det kanske är bättre att syresätta vattnet?

Aaaa spetsbrunn! Då ska du ha ett filter som backspolar så lite vatten som möjligt. Risken är att du får in massa skit i brunnen om du tömmer hålet.
Har du kollat COD Humus?

Hittar inget Humus i rapporten, det finns Turbiditet 11 FNU
Har skickat vattenprov till Alcontrol Laboratories.

Det heter kemisk syreförbrukning COD.

Okej! <1.0 mg/l

Järn och mangan? Hårdhet?

Go kväll!
Järn 1.1 mg/l
Mangan 0.39 mg/l
Hårdhet tyska grader 15 dH

Låter som en WB 700 skulle göra jobbet!
Kör så det ryker!!

Okej! Då får det bli ett köp från U.S.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.