Huset byggdes i början av 70-talet. Uppvärmningen var olja, sedan ved och nu bergvärme. En-rörssystem och fortfarande de gamla elementen. Är det lönt att byta ut alla element mot större för att få en utökad värmeyta? Hur mycket större värmeyta behövs! Huset är enplanshus med hel uppvärmd källaren, förutom gamla "pannrummet" 113×113 m2