7 619 läst ·
35 svar
8k läst
35 svar
Bergvärme dålig effekt?
Jag förstår inte riktigt vad du menar (jag vet att jag kan parallellförskjuta).
Jag har haft 4/10 under hela året men i år med så kall vinter blev det för varmt inne (att sänka till 3.5/10 hjälpte). Nu när det blir varmare igen väljer jag att gå tillbaka till "normalläget" 4/10.
Vad menar du att jag borde gjort i stället? Låtit den stå kvar på 3.5/10 och parallellförskjuta? Hur mycket?
Eller ställa den på 4/10 och parallellförskjuta? Hur mycket?
Jag har haft 4/10 under hela året men i år med så kall vinter blev det för varmt inne (att sänka till 3.5/10 hjälpte). Nu när det blir varmare igen väljer jag att gå tillbaka till "normalläget" 4/10.
Vad menar du att jag borde gjort i stället? Låtit den stå kvar på 3.5/10 och parallellförskjuta? Hur mycket?
Har du ställt kurvan på 3,5 så borde det se ut något såhär. då har du sänkt temperaturen mer vid -15 än vad du har gjort vid 0 grader. Dock är värmen sänkt något även vid 0 grader, därför kanske du skulle kunna parallelförskjuta kurvan med 1-2 grader också. Något sådant kanske, men du kan ju prova dig fram.J juanxxx skrev:Jag förstår inte riktigt vad du menar (jag vet att jag kan parallellförskjuta).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara