Någon med erfarenhet av detta tak? Har läst en del småtråkiga saker om det, men hoppas att någon här kan berätta om sina erfarenheter.
Vi har köpt det till vårt prefab.hus som byggs under hösten och behöver inte lägga det själva. Taklutning 20 grader.
 
Var glada att ni inte behöver lägga det själva...................det går väldigt lätt sönder om man kliver på det. Upplever det som mindre tätt än vanligt tegel med dalar i, ställer högre krav på pappen alltså. Jag skulle aldrig köpa det till tex ett götenehus med deras takkonstruktion=stora risker för takläckage.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.