Hej! Började bära upp en del brädor för att börja jobbet med vårt trädäck. Tidigare har jag fått ramen på plats men sedan har det regnat i 1-2 veckor. Nu när jag lyfte på översta lagret ser en del brädor ut såhär.

Vad är detta? Går det bort om man tvättar? reklamera?
Trave med brädor för trädäcksbygge, somliga med blågröna missfärgningar på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staplade träbrädor med en bräda överst som har vita fläckar och mönster som tyder på fuktskador eller mögel.
Skapa konto

Brädor staplade utomhus med vita fläckar och mögel efter att ha blivit fuktiga från regn.
Skapa konto

Ser ut som om impregneringsöverskott trängt ut - du kan ju prova att tvätta bort och torka brädan - ser den ok ut då så funkar det nog, men är den missfärgad så reklamera...

/K

Har brädorna legat utan strö så är det antagligen fukt och impregnering som trängt ut.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Sådant hade jag på min trall också. Såg nästan ut som mögel, då det var lite "luddigt". Jag skrapade bara bort det värsta och monterade trallbrädorna. När de kommer ut i det fria, dvs ligger som altantrall så försvann allt det vita luddet direkt efter lite sol och regn.....

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.