1 457 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Behöver råd om robot köp!
Hej!
Köpte hus i höstas och nu är det snart dags för gräsklippning. Vi har bestämt oss för en robotgräsklippare och behöver lite tips och råd.
Vi har en tomt på ca 800kvm så gräsmattan är på ca 600kvm U formad (sitter helt ihop alltså) är jämn (vi har inga backar eller sluttningar), 1 träd och nån buske.Så funderar då på att man kanske kan köpa en billigare, t.ex Worx eller Gardena? Annars har jag kikat på Husqvarna 105 då de verkar vara ledande på marknaden och vara krocksäker (vi har hund, men man bör nog inte ha henne lös vid klippning ändå) men man kanske då betalar för funktionalitet man ej kommer behöva? Såsom arbeta i sluttning o så.
Vad säger ni? En husqvarna + installationskit kostar ju ca 12.000 medans de billigare kanske 8-9.
Köpte hus i höstas och nu är det snart dags för gräsklippning. Vi har bestämt oss för en robotgräsklippare och behöver lite tips och råd.
Vi har en tomt på ca 800kvm så gräsmattan är på ca 600kvm U formad (sitter helt ihop alltså) är jämn (vi har inga backar eller sluttningar), 1 träd och nån buske.Så funderar då på att man kanske kan köpa en billigare, t.ex Worx eller Gardena? Annars har jag kikat på Husqvarna 105 då de verkar vara ledande på marknaden och vara krocksäker (vi har hund, men man bör nog inte ha henne lös vid klippning ändå) men man kanske då betalar för funktionalitet man ej kommer behöva? Såsom arbeta i sluttning o så.
Vad säger ni? En husqvarna + installationskit kostar ju ca 12.000 medans de billigare kanske 8-9.
Jag köpte en Worx från Clas Ohlson för 6000 kr och övervägde även de alternativ som var typ dubbelt så dyra. Ser att de inte har den enklaste modellen kvar som jag köpte (WG790E) men de har denna:
http://www.clasohlson.com/se/Robotgräsklippare-Worx-WG791E/31-1174-1
Kan bara säga att jag är grymt nöjd och klippte inte de stora ytorna en enda gång under förra sommaren. Är väldigt glad att jag inte köpte någon dyrare modell eftersom denna gjorde jobbet lika bra. Vi har en U-formad gräsmatta som är ungefär lika stor som er.
http://www.clasohlson.com/se/Robotgräsklippare-Worx-WG791E/31-1174-1
Kan bara säga att jag är grymt nöjd och klippte inte de stora ytorna en enda gång under förra sommaren. Är väldigt glad att jag inte köpte någon dyrare modell eftersom denna gjorde jobbet lika bra. Vi har en U-formad gräsmatta som är ungefär lika stor som er.
Köp inte julas meec vad du än gör, har inte haft annat än problem med min, sjukt trött på den ! Varit in med den 4 ggr, o säkert lagat den själv lika många gånger. Vet flera som är nöjda med sina Husqvarna, så blir en sån när de finns flis
Jag har en HQ 310, grannen har en 315, mamma och pappa har en 305 och vi är väldigt nöjda. Ingen av oss har haft problem med driftstopp som vi inte själva har orsakat. Svärfar har en från Biltema och det är tur att han är pensionär för den behöver övervakas och han vågar inte använda den när han inte är hemma. Har hört liknande om andra billiga klippare så vi tog ett säkert kort och sitter nöjda i båten så att säga.
Klicka här för att svara