Hej!
Vi har köpt en gammal lägenhet där vi tog bort ett klickgolv och nu hae vi istället det massiva trägolvet som var understill framme istället.
Imorse kom en golvfirma och slipade samt vitlutade golvet. Det ser jättefint ut. Vi har hört att man bör efterbehandla så vi föreslog olja men golvfirman tyckte bestämt lack för att ojämna golv inte blir bra med olja. Vi har en del gamla maskmärken (tror jag).
Om vi vill behålla den vitlutade looken (ljust men inte vitt), ska man då lämna som det är, använda naturellolja, vitolja eller mattlacka?
De ska komma tillbaka imorgon om vi vill ha en efterbehandling så ville gärna fråga om råd hä ifall någon har några foton på liknande?