Majgårdarna
Det känns säkert tryggare att ha ett kärl i källaren.Men vi har ju element på övervåningen oxå.I svart stål.Dom byter vi inte ut.Dom är till o med anslutna till en pump ;)

Ett öppet kärl är i stort sätt underhållsfritt. Titar man runt i forumet märker man att slutna kärl inte är underhållsfria.

När du sätter dit ett tryck kärl måste du ha 3 st oberoende säkerhets system.
Vanligtvis panntermostaten en säkerhetsventil och en tempraturbegränsare "SYR" Kolla om dom sakerna finns.Syr brukar man inte ha när man har öppen exp.
 
Helt rätt! Tryckkärl vid vedeldning är en nödlösning...
 
Det låter ju bra, eftersom det är ett öppet system som bara är tio år gammalt.
Sedan om vi behöver mer tank så kanske det blir till att byta men det får gå i vinter iallafall.
Behöver man inte Syr ventil, säkerhetsventil om man har ett öppet kärld då?
Det gick ner ett skvaller rör ned till pannrummet, är det en form av säkerhetsgrejj?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.