3 777 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Bättra gamla skruvhål, vitmålad vägg.
Tjena,
Jag har ett skruvhål på vår målade vägg som jag skulle vilja fylla igen med spackel och måla över. Jag skulle dock gärna vilja slippa målningsbiten och sitter här och klurar på om det kommer synas. Jag kommer sätta en bokhylla över hålet, så det kommer vara "delvis" täckt, men kanske inte fullt täckt.
Jag har vitmålade väggar, som är målade i en matt 0500N - alltså, väldigt vit utan gula nyanser. Jag skulle uppskatta den matta ytan som ungefär så matt som spackel är, vilket fick mig att fundera.
Det är inte så att spackel / snabbspackel går att köpa enligt färgkoderna? Detta är ju en tämligen vanlig färgkod då det är en helt neutral vit utan något gult i sig. Har försökt googla men får inga bra träffar. Ni som jobbar med detta, vet ni om det går att få tag i spackel som håller 0500N? Och vart isåfall?
Stort tack!
Vol
Jag har ett skruvhål på vår målade vägg som jag skulle vilja fylla igen med spackel och måla över. Jag skulle dock gärna vilja slippa målningsbiten och sitter här och klurar på om det kommer synas. Jag kommer sätta en bokhylla över hålet, så det kommer vara "delvis" täckt, men kanske inte fullt täckt.
Jag har vitmålade väggar, som är målade i en matt 0500N - alltså, väldigt vit utan gula nyanser. Jag skulle uppskatta den matta ytan som ungefär så matt som spackel är, vilket fick mig att fundera.
Det är inte så att spackel / snabbspackel går att köpa enligt färgkoderna? Detta är ju en tämligen vanlig färgkod då det är en helt neutral vit utan något gult i sig. Har försökt googla men får inga bra träffar. Ni som jobbar med detta, vet ni om det går att få tag i spackel som håller 0500N? Och vart isåfall?
Stort tack!
Vol
Bostik har en latexfog i S0500-N.
Men spackel i ncs kod tror jag inte existerar.
Men spackel i ncs kod tror jag inte existerar.
Inte skulle jag vilja göra så hemma! Men är lite yrkeskadad å andra sidan!
Men är det ett litet skruvhål skulle det nog funka.
Det är nog ren tur om kulören blir identiskt, men kanske nära nog om hålen ej sitter på ett iögonfallande ställe.
Men är det ett litet skruvhål skulle det nog funka.
Det är nog ren tur om kulören blir identiskt, men kanske nära nog om hålen ej sitter på ett iögonfallande ställe.
One Strike Filler är det du letar efter.V Volatyle skrev:Tjena,
Stort tack!
Vol
Tar lite på tummen och lyser med mobilen så man får bra släpljus.
Sedan är det bara att "kladda" tills det ser bra ut.
Funkar faktiskt, syns inte på en vit vägg.
https://www.bauhaus.se/one-strike-f...a-CLa0EC2cT9WuKH4hYIkH2Sdo-LH9FIaAsg3EALw_wcB
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fyller man gamla skruvhål för att kunna skruva igen.
Badrum -
Täta gamla skruvhål i träfasad?
Fasad -
Ska man byta till annat fönsterbeslag om de gamla skruvhålen är förstörda?
Fönster & Dörrar -
Montera kökfsfläkt - gamla skruvhålen under kryddhyllan är för stora
Kök -
Ska man täta gamla skruvhålen i takplåten?
Tak & Vind