Byggahus.se
Det tredje akvariet är nog ok. De två ovanför skulle nog ge föreläggande från Länsstyrelsen ifall de av någon anledning skulle komma på djurskyddskontroll.
 
Det första är bara sorgligt att se. Rent djurplågeri på så många sätt.

Det andra är bättre, men inte ok. Svårt att se på bilden, men det ser ut att vara befolkat av fiskar som vill ha både svagt ljus och betydligt fler gömställen än de har.

Trean kan vara ok. Placerat så att det kanske är skyddat mot solen och tillräckligt med gömställen. Det ser ut att finnas en fisk som väl är i största laget, men det är att vara petig. Ett grunt rev är så kraftigt solbelyst i havet att det inte gör lika mycket om det är gott om rumsljus. Hoppas bara att de får några helt mörka timmar per dygn.

Äh, vaddårå? Det är ju bara fiskar och det spelar väl ingen roll? De känner ju inte smärta, bryr sig inte, är bara mat, har inga känslor etc. Historiskt är det ungefär så vi sett på vattendjuren, men det är tack och lov på väg att ändras även om det går sakta.

Jag själv är kanske för känslig och partisk, men det här är min verklighet när jag inte skriver här eller brottas med familjen:
http://www.under-ytan.com/
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Handyman 1 skrev:
Nä, det är förmodligen deras högsta önskan att bo i en vägg! ;)
Dom vill väl hellre bo i ett akvarium stor som ett par skolådor på ett skrivbord.
 
HOBBY ARCHITECT
Bastun kanske borde vara målad i väldigt mörk färg då om inte svart så dom får det mörk på ena hållet?
 
Varför så beskedligt? Bättre då att glasa in hela bastun och sätta den under vatten så man kan se fiskarna genom samtliga väggar och tak! Man får simma ned från ytan och kliver in genom en sluss. När det ska kastas vatten är det bara att öppna en liten ventil. Forcerad ventilation hämtar frisk luft via rör från ytan.
 
HOBBY ARCHITECT
Varför är folk alltid så otrevliga på nätet?
 
Varför inte bygga bastun under vattnet?:cool:
Om du vill göra ett studiebesök så åk till Ästad vingård och testa bastun där.
Den ligger under vattnet o man ser fiskarna simma förbi.
Jag gillar din idé.(y)

https://astadvingard.se/sinnenas-spa/

Vedeldad bastu med genomskinliga väggar under vatten där fiskar simmar förbi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Staffans2000
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Så du tror dom här fiskarna mår dåligt?

[bild]

[bild]

[bild]
Ja.

Staffans
 
Du skulle kunna ha en jättestor tv bakom ett glas så kan du ha virtuella fiskar simmandes eller titta på fotboll bastun eller en jätteeld :love:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.