3 403 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Bästa Gerber-återförsäljaren i Sverige
Jag planerar att köpa lite Gerber-stuff (Gerber är bäst, så ni är Leatherman-fanboys, lär er att ni har fel...
), men de flesta återförsäljarna har bara en liten del av sortimentet, och allihop tycks tro att dollarn står i 15-20kr om man tittar på deras priser jämfört med USA-priserna.
Så, vem bör man köpa hos?
Bästa hittills som jag sett är multitools.se, men de har tex inte Gerbers machetes, vilket jag behöver för att röja lövsly och försvara mig om ifall att det skulle bli en zombiepidemi (kom ihåg, man behöver aldrig ladda om en machete). De har dock det mesta andra jag vill ha (Gerber Diesel, Gerber Curve, Gerber Paraframe, Gerber Shard och kanske någon annan bra kniv). De verkar också aningen billigare (eller, snarare, mindre dyra) än genomsnittet.
Så, vem bör man köpa hos?
Bästa hittills som jag sett är multitools.se, men de har tex inte Gerbers machetes, vilket jag behöver för att röja lövsly och försvara mig om ifall att det skulle bli en zombiepidemi (kom ihåg, man behöver aldrig ladda om en machete). De har dock det mesta andra jag vill ha (Gerber Diesel, Gerber Curve, Gerber Paraframe, Gerber Shard och kanske någon annan bra kniv). De verkar också aningen billigare (eller, snarare, mindre dyra) än genomsnittet.
Har du explicit frågat dem om att skicka internationellt? Rätt många handlare skriver så på sina hemsidor men om man gör en specifik förfrågan brukar det inte vara något problem. Det tråkig är dock att vissa har sina givna leveranssätt och att det ibland kan bli tokdyrt att skicka prylarna eftersom handlarna endast vill nyttja sina vanliga kanaler.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Sveriges bästa och sämsta kommuner att bo i 2024 - topplistor
Artikelkommentarer -
Avanza chockhöjer "Sveriges billigaste bolån" - Landshypotek fortsatt bästa bolånebanken
Artikelkommentarer -
Sveriges bästa fågelholk korad
Artikelkommentarer -
Sveriges bästa energikommuner
Artikelkommentarer -
Sveriges bästa mäklarfirma!
Övrigt husrelaterat