2 738 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Balkonggolv
Hej!
Vi har problem med att det regnar in via skarven mellan hus och balkonggolv, fick då tips om att man kan lägga takpapp på balkonggolvet och upp bakom fasaden för att få det tätt.
Det finns så många olika typer av takpapp vad är lämpligast, underlagspapp eller ytpapp....
Vi har problem med att det regnar in via skarven mellan hus och balkonggolv, fick då tips om att man kan lägga takpapp på balkonggolvet och upp bakom fasaden för att få det tätt.
Det finns så många olika typer av takpapp vad är lämpligast, underlagspapp eller ytpapp....
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Det finns många speciella system för att täta balkonger. Ofta räcker det inte att täta bara just i hörnet. Vatten kan tränga in under framkanten på den pappen.
Vad är det för balkong, trä, betong, stålbalkar ut genom väggen? Och vad är det för ytsikt på golvet på balkongen?
Men givetvis blir det säkert bättre (men inte bra) med bara just papp i vinkeln.
Vad är det för balkong, trä, betong, stålbalkar ut genom väggen? Och vad är det för ytsikt på golvet på balkongen?
Men givetvis blir det säkert bättre (men inte bra) med bara just papp i vinkeln.
Som jag fattade skall det vara papp på hela balkongen, betongolv, gammalt hus, håller på att funderar över hur jag sätter fast den, mot huset går den upp på väggen och under tröskel vid dörren, men mot räcket, (gammalt, dåligt) skall jag riva det och sätta upp nytt som då håller pappen på plats. kommer lägga något typ balkonggolv ovanpå pappen.H hempularen skrev:Det finns många speciella system för att täta balkonger. Ofta räcker det inte att täta bara just i hörnet. Vatten kan tränga in under framkanten på den pappen.
Klicka här för att svara