Hejsan jag upptänkliga idag att vårat badrum som är 10 år gammalt har en glipa mellan dörr karmen duschen är till vänster kan det slut såhär ?? Badrummet är 10 år gammalt och var på plats innan vi köpte radhuset! Vad tror ni behöver man göra något åt det ?

• Glipa mellan dörrkarm och golv i badrum, synlig montering under med mögel och fuktfläckar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glipa mellan dörrkarm och golv i ett 10 år gammalt badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Lucas Bergkvist1 skrev:
Vad tror ni behöver man göra något åt det ?
Har det gått 10år och inte ser ut att ha blivit några skador av det behöver man inte göra något alls.

Hålet gör att det kan komma in vatten, men oxo att det i så fall kan torka upp av sig själv.

O O skrev:
Har det gått 10år och inte ser ut att ha blivit några skador av det behöver man inte göra något alls.

Hålet gör att det kan komma in vatten, men oxo att det i så fall kan torka upp av sig själv.
Tack men bör man inte tätta det då :/?

L Lucas Bergkvist1 skrev:
Tack men bör man inte tätta det då :/?
Bör och bör... Man gör som man vill. Tätar man får vatten svårare att ta sig in, men det blir oxo svårare för ev fukt att torka upp.
  • Jag skulle inte göra något alls som alternativ 1.
  • Som alternativ 2 kan man göra vad som helst som man tycker är snyggt.
Jag skulle inte oroa mig för att det blir tätt. I praktiken spelar det knappast någon roll. Har det funkat i 10år så funkar det rimligen minst 10år till oavsett vilket alternativ man väljer.

Uppviket skall vara minst 20 mm över golvbrunn
Är det över så är det som det ska regelmässigt
Utseende mässigt en annan femma

Byt till dörrfoder som är 1 cm längre/lägre och döljer hålet.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.