Byggahus.se
Ulrika M.M
---Avslutad----
I takt med att kylan anländer och elpriserna stiger, öppnar sig möjligheter att tjäna pengar genom att kontrollera och hantera större energiförbrukare.
Man slappnar av i spabad, annons om paket för att styra spabad, teknisk utrustning visas, varumärken syns.

Delta i veckans tävling och få chansen att vinna en Shelly Pro 3EM tillsammans med tilläggsmodulen Shelly Pro 3EM Switch Addon samt en Shelly-termosmugg. Shelly Pro 3EM är utrustad för att mäta 3-fas förbrukning och tillsammans med Shelly Pro 3EM Switch Addon kan du även starta och stoppa energiförbrukningen.

Värde: ca 2 000 kr

Perfekt för att styra och övervaka t.ex.;
  • Spa-bad
  • Varmvattenberedare
  • Elradiatorer
  • Värmepump
Utforska ännu fler sätt att skära ner på din elräkning, Minska elkostnaden! - StyraHem

Såhär tävlar du:
1. Motivera varför just du ska vinna
2. Besvara frågan: Hur stor ström kan Shelly Pro 3EM mäta?

Svaret hittas här: Effektmätare 3-faser, Shelly Pro 3EM - StyraHem

Spara på elen med StyraHem!

Vinnaren utses fredag 10/11.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar StyraHem.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Bjursingen
  • Laddar…
Står alldeles i startgroparna för att installera en ny värmepump hemma, så att få sätta in det här på en gång vore mumma!
Givetvis vill jag ha koll på förbrukningen och den ska även styras mot elpris för att minska kostnaderna.

Denna modellen kan mäta upp till 120A.
 
1.
Med snart 3st värmepumpar vore det fint att kunna skära ner något på förbrukningen och lägga pengarna på något roligare :)

2.
Denna klarar 120 A
 
Det där spabadet som bara står och drar ström och aldrig används och när man väl får för sig att bada så glömmer man ju att sätta på värmen i tid!
En shelly Pro 3EM med Switch addon hade löst båda problemen med ett enkelt klick på mobilen!

Den klarar av 120 A.
 
1. Med en ny värmepump installerad som bara går på 1fas tillsammans med en laddhybrid som laddar på en fas skulle jag verkligen behöva mäta förbrukningen på varje fas, en elmätare från Shelly skulle lösa detta, och dessutom låta mig stänga av tunga förbrukare vid behov.
2. Den klarar av att mäta 120A
 
Ulrika M.M Ulrika M.M skrev:
I takt med att kylan anländer och elpriserna stiger, öppnar sig möjligheter att tjäna pengar genom att kontrollera och hantera större energiförbrukare.
[bild]

Delta i veckans tävling och få chansen att vinna en Shelly Pro 3EM tillsammans med tilläggsmodulen Shelly Pro 3EM Switch Addon samt en Shelly-termosmugg. Shelly Pro 3EM är utrustad för att mäta 3-fas förbrukning och tillsammans med Shelly Pro 3EM Switch Addon kan du även starta och stoppa energiförbrukningen.

Värde: ca 2 000 kr

Perfekt för att styra och övervaka t.ex.;
  • Spa-bad
  • Varmvattenberedare
  • Elradiatorer
  • Värmepump
Utforska ännu fler sätt att skära ner på din elräkning, Minska elkostnaden! - StyraHem

Såhär tävlar du:
1. Motivera varför just du ska vinna
2. Besvara frågan: Hur stor ström kan Shelly Pro 3EM mäta?

Svaret hittas här: Effektmätare 3-faser, Shelly Pro 3EM - StyraHem

Spara på elen med StyraHem!

Vinnaren utses fredag 10/11.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar StyraHem.se för att de sponsrar den här tävlingen.
1: Håller sakta men säkert på att göra vårat hem smartare, 1 steg i rätt riktning vore effektmätare från Shelly🤙

Svar: 120A (27kW)
 
När det blir kallare och elpriserna skjuter i höjden, ser jag en gyllene möjlighet att ta kontroll över vår energiförbrukning och spara några kronor. Jag skulle verkligen ville göra våra vintrar mer bekväma och samtidigt dra ner på elkostnaderna.

Shelly Pro 3EM kan mäta hela 120A ström, vilket är mer än tillräckligt för att hantera våra strömtörstiga prylar som värmepumpen och varmvattenberedaren.

Att vinna skulle vara guld värt för mig när det kommer till att optimera vår energianvändning och sänka elkostnaderna. Det handlar om att göra livet lite bättre utan att tömma plånboken. Tack för den här möjligheten!
 
1) när hela familjen var på besök hos farmor 3ä2v i somras var huset inställt att dra minsta möjliga ström. Ändå låg förbrukningen på en bit över 10kWh om dagen. Något fel eller felinställt som drar el finns, och jag har inte lyckats hitta det ännu. Elmätning på värmepumpen är nästa steg att lösa problemet. En Shelly Pro 3EM vore helt rätt verktyg!

2) 120A
 
Den klarar av 120 A.

Jag önskar också få kontroll över min elförbrukning. Jag vill ha ett elsmartare hem.
 
1. Detta är den perfekta starten på min resa mot ett smart hem! Shellyn hade fått övervaka vår vattenpump och bryta strömmen till den när vi är bortresta eller når någon vattensensor detekterar en läcka.

2. 120A
 
Redigerat:
1.) Efter att ha jagat strömtjuvar på enfas så skulle denna vara perfekt för att långtidsövervaka den L/V-värmepumpen.

2.) 120A
 
Ulrika M.M Ulrika M.M skrev:
I takt med att kylan anländer och elpriserna stiger, öppnar sig möjligheter att tjäna pengar genom att kontrollera och hantera större energiförbrukare.
[bild]

Delta i veckans tävling och få chansen att vinna en Shelly Pro 3EM tillsammans med tilläggsmodulen Shelly Pro 3EM Switch Addon samt en Shelly-termosmugg. Shelly Pro 3EM är utrustad för att mäta 3-fas förbrukning och tillsammans med Shelly Pro 3EM Switch Addon kan du även starta och stoppa energiförbrukningen.

Värde: ca 2 000 kr

Perfekt för att styra och övervaka t.ex.;
  • Spa-bad
  • Varmvattenberedare
  • Elradiatorer
  • Värmepump
Utforska ännu fler sätt att skära ner på din elräkning, Minska elkostnaden! - StyraHem

Såhär tävlar du:
1. Motivera varför just du ska vinna
2. Besvara frågan: Hur stor ström kan Shelly Pro 3EM mäta?

Svaret hittas här: Effektmätare 3-faser, Shelly Pro 3EM - StyraHem

Spara på elen med StyraHem!

Vinnaren utses fredag 10/11.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar StyraHem.se för att de sponsrar den här tävlingen.
1, Genom att vinna denna kan vi äntligen kanske få börjat spara lite på VVB & då får jag också tummen ut & ringt hit elektrikern för att koppla om VVB till 2 fas (3fas)

2, Denna klarar att mäta ström på upp till 120A
 
Vi väntar på att få byta ombyggnadscentralen till den riktiga centralen, och att kunna mäta förbrukning på en trefasgrupp skulle vara perfekt.

Upp till 120A.
 
Lunds styra upp VVB med energimätning skulle ge stor nytta.

Den mäter upp till 120 A.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.