Vinn lampa som skapar spännande skuggspel i rummet
Kronan på verket i din renovering kan den här veckan bli denna lampan från Nordlux. Tack vare dess formgivning skapar den ett häftigt skuggspel när du har tänt, och blir en majestätisk del av blickfånget då den är släckt. Vi tävlar, tillsammans med Bygghemma.se, ut lampan Groa från Nordlux till tre lyckliga vinnare.
Totalt värde cirka: 2 100 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Motivering: Har precis köpt ett nytt hus och denna lampa skulle passa perfekt där. Givetvis har vi köpt massor av grejer på Bygghemma för renoveringen av huset.
Jag är ute efter den effekten! Snyggt skuggspel som skapar lite liv i rummet. Det skadar ju inte att den är snygg också =)
Personligen tycker jag den påminner om äldre tider, såsom 50-60tal i modernt snitt. Passar som handen i handsken bland min övriga inredning i mitt 60-tals hus.
Svar:47cm
Motivering:
Jag har en gammal lampa,
som hänger lätt på sned.
Den passar inte längre,
men duger gott till ved.
En ny jag önskar vinna,
med tur, de må va hänt,
och hastigt byta glödtråd,
till ny LED filament.
Denna väldigt snygga lampa skulle sitta väldigt fint till vardagsrummet i vårt 70-talshus där vi ännu efter två år sitter och kisar mot varandra för att se något där det är mörkt ute.
2 - 47 cm!
Den här lampan vill jag placera i det kommande sovrummet i vårt nya hus!
Eftersom huset ligger mitt i skogen har vi i stort sett hämtat all inspiration och färgskalor från just naturen.
Trä har något lugnande intryck i sig, så denna lampa blir perfekt att ligga och titta på medan snön faller utanför fönstret!
Den skulle passa utmärkt som ersättare för den tillfälliga och billiga plafonden vi köpte för 7 år sen... det hela skulle också passa bra som en överraskning till min frus 40års dag där skuggorna får symbolisera de svårt stunderna i livet och ljuset de glada (mer ljus än mörker hoppas jag)
Jag har haft stora synpunkter på frugans otroligt odrägliga lampa som hon kom hem med för x antal år sedan. Jag tycker denna lampa var väldigt snygg, och skulle dessutom samla en massa pluspoäng om jag fixade denna lampa oss .
Elina Blom Westergren skrev:
[bild]
Kronan på verket i din renovering kan den här veckan bli denna lampan från Nordlux. Tack vare dess formgivning skapar den ett häftigt skuggspel när du har tänt, och blir en majestätisk del av blickfånget då den är släckt. Vi tävlar, tillsammans med Bygghemma.se, ut lampan Groa från Nordlux till tre lyckliga vinnare.
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad har lampan för höjd?
Svaret hittar du här: [länk]
1. 45 cm
X. 46 cm
2. 47 cm
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 26 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar Bygghemma och Nordlux för att de sponsrar den här tävlingen
Vi flyttade in för snart 5 år sedan, köpte bland annat en ny matsalsgrupp då för att äntligen ha plats att bjuda hem vänner och familj på stora middagar.
Dock kom vi aldrig överens om en passande lampa, så bordet står i mörker. Helt beroende av ljuset från värmeljusen.
Visserligen mysfaktor på det, men ibland behöver det vara lite ljusare. Så jag inte riskerar att ta fel på prinskorven på jultallriken och svärmors fingrar. Vill ju inte sticka henne med gaffeln.
[bild]
Så här tävlar du:
Fråga: Vad har lampan för höjd?
Svaret hittar du här: [länk]
1. 45 cm
X. 46 cm
2. 47 cm
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 26 januari.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar Bygghemma och Nordlux för att de sponsrar den här tävlingen
47 cm
Börjar bli gammal o skumögd, behöver bättre belysning som dessutom är ett vackert inslag
Hade blivit perfekt för att demontera och använda till att få igång vedbrasan då den inte är värd att bli upphängd då det är en trist kopia av den mycket finare finska designen Secto Octo (originalet)...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.