Det närmar sig våren och vad passar då bättre än ett litet byggprojekt? Lekstugan Felix är ett två kvadratmeter stort trähus anpassat för upp till 6 barn, som troligen kommer att göra dina barn väldigt glada om du är den som vinner. Huset levereras med två fönster för schysst ljusinsläpp, samt 5 års garanti från Skånska Byggvaror. Självklart följer det även med takpapp!
Totalt värde cirka: 6 400 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna den här lekstugan.
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 17 mars.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Skånska Byggvaror. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar Skanskabyggvaror för att de sponsrar den här tävlingen.
Nu har jag renoverat i 3 år och ungarna har inte kunnat hjälpa till.Nu är det deras tur att få vara med på ett fint och roligt projekt så detta skulle glädja både dem och mig.
Svar: 3,2 kvm
Med ett tredje barn på väg lagom till sommaren och ständiga bygg-/renoveringsprojekt på gång hemma, så vad skulle inte passa bättre att få prioritera de två storasyskonen på 2 respektive 1 år också?
De älskar att få vara med pappa och mamma på alla projekt, så det vore jättekul att få inreda deras egna lilla hus tillsammans hela familjen i vår!
Svar: Terassen är 1.2m2 och hela stugan 3.2m2.
Då lilleman på 1.5 bröt benet i januari och vi blev liggande på sjukhus och hemmavid i 6 veckor hamnade storasyster 5 år rätt så mycket i skymundan. Ett lekstuge-projekt skulle ge lite extra fokus på storasyster då hon kommit lagom upp i ålder för att hjälpa till med bygget.
(Dessutom pratar hon om att flytta hemifrån då vårt hus är för litet och skall byggas ut. Med en lekstuga i trädgården kanske hon inte behöver flytta så långt...)
Vi flyttade till vårt hus i mitten av förra sommaren och har inte hunnit ordna med något roligt för barnen i trädgården. Våra tjejer som är 6 år och 2,5 år skulle bli överlyckliga över ett eget litet hus! Just nu har vi svårt att få ut dem för att leka och det kan man ju förstå att en tom gräsmatta inte är så lockande.
Att vinna en lekstuga skulle helt klart rädda våran sommar
Motivering: Husprojektet är i full gång. Vår dotter på 4 år har verkligen önskat sig en lekstuga och hon är uppväxt i lägenhet. Vore fantastiskt kul att vinna denna och kunna överraska genom att bygga ihop den till nu i april när det stora huset står klart!
Då vi precis börjat bygga hus så skulle denna passa perfekt att ställa upp där vi bygger så mina 2 fina döttrar får något roligt att göra när dom besöker pappa i bygget!
Sonen drar allt som oftast på sig sitt eget snickarbälte i tyg när mitt eget åker på. "-Ska fixa och dona lite" brukar han säga precis som sin pappa hittills har det inte funnits något riktigt passande renoverings-/byggprojekt att inkludera honom på riktigt i. Nu när han fyller tre år i sommar vore det fantastiskt roligt om vi kunde ha vårat första projekt tillsammans. Vad stolt han skulle vara av att byggt något (nästan) helt själv
Har länge snackat om en lekstuga till ungarna men det har kommit andra projekt imellan så tyvärr blir det ingen stuga till dom i sommar heller OM jag inte vinner denna fantastiska lilla stuga ingen hade blivit gladare än ungarna.
Vårt husbygge drar igång i höst, sommaren tillbringar vi på tomten med förarbete. Tänk så roligt och bra om barnen då hade sitt projekt så de också kan börja längta dit.
Vi har tre barn och de två äldsta har tjatat om lekstuga utan att vi har haft möjlighet att fixa det. Låt oss nu uppfylla en dröm så att i alla fall det tredje barnet får leka där. De två första kommer nog vara där också om jag känner dom rätt.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.