Veckans tävling vecka 47:
Tävla om lyxiga köksprylar från Bosch

bosch.png

Friska upp dina mål med vitaminer och koka ditt vatten med stil. Denna veckan vinner tre personer varsitt pris. De två förstapristagarna vinner den bäst i test-utnämnda Bosch råsaftcentrifugen MES20A0. Den hjälper dig att göra din egen juice av hela frukter på ett kick. Den pressar både frukt och grönsaker, och är enkel att ta isär och rengöra efteråt.

Andrapriset är den design- och bäst i test-vinnande Bosch vattenkokaren Styline TWK8611. Modellen har många smarta egenskaper såsom inbyggd keep warm-teknik som håller vattnet perfekt varmt i upp till 30 minuter. Välj temperatur 70°C, 80°C, 90°C och 100°C. Den har även olika säkerhetsfunktioner för att undvika överhettning och torrkokning.

Totalt värde: 3 356 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stark är motorn i MES20A0?

1. 900 watt
X. 500 watt
2. 700 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 29 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bosch. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bosch för att de sponsrar den här tävlingen.

• Gilla
Lineri och 2 till
  • Laddar…
2. 700W

Som en morgontrött människa piggar ett glas juice alltid upp, och vad smakar inte godast om hemmapressat?

Svar: 2

Perfekt att kunna fixa färskpressad juice till frukost, en annan fördel som kanske är den största är att ungarna kanske skulle kunna få i sig lite mer frukt.

700 W.
Färskpressad juice direkt till frukost vad kan man mer begära? Då passar en Bosch råsaftcentrifug på vårt frukostbord. Förenar nytta med nöje.

700 W
Jag har en perfekt yta bredvid fruktfatet som väntar på en press som kan hjälpa oss att vitaminbomba frukost o mellis!

Svaret är en 700 W stark motor!

Jag har ett jobb där jag är mitt i små barns förkylningsbaciller hela dagarna, så har varit sjuk till och från under hela året. Med en råsaftcentrifug skulle jag kunna göra mina egna vitaminbomber och få ett försprång in i det nya hälsosamma 2014.
Det är ju trots allt årets julklapp!

Svar: 700w

Motivering: vårt nya kök har för mycket bänkyta ( jag vet att det låter dumt )
Det ser tomt ut och jag tror den skulle passa bra bredvid vår Bosch Tassimo kaffemaskin!

Svar: 700w

Att motivera juicemaskinen är lätt, jag älskar nypressad juice!

Svar: 2 700W

Motivering: En råsaftcentrifug har varit både på mina och min frus läppar men har fått stryka på foten som så mycket annat medan vi renoverat och byggt till vårt hus, samtidigt som vi dessutom byggt ut våra kroppshyddor en aning genom mindre bra matvanor under den stressigaste byggtiden. En råsaftcentrifug skulle göra det enkelt att ta något nyttigt och gott när man är sugen, för att inte tala om barnen, de skulle fullkomligt älska den.
Vår gamla vattenkokare har vi också funderat på hur länge den egentligen kan hålla, den har hängt med i många år nu. Kort sagt en tävling i vår smak. :)

engs
Svar: 2, 700w.

Motivering: fyra äppelträd i trädgården har försett oss med frukt i överflöd och källaren är full.
Även med ett ganska intensivt äppelpajsbakande kommer vi inte hinna med att konsumera allt.
En råsaftcentrifug kanske vore lösningen på detta ganska angenäma problem?

Al.t 2 700w

När jag var liten hade vi en juice press, jag minns hur spännande det var att få göra sin egen juice på morgonen. Jag vill att mina egna barn nu ska kunna få samma mysiga juice minnen!

Det hade satt lite lyx på tillvaron för mina barn o mig,
att få naturlig kraft från råsaft :rolleyes:

Svaret är 700 watt.

En råsaftscentrifug hade gjort susen med mitt bristande görnsakssug. Moroten, vitkålen och tomaten slipper jag gärna ha på faten. Men får jag det i ett glas så slipper jag bara ha grönsaker i en vas.

700w
Passar bra in i min boschfamilj

Kenth

700 w
Vi har bara haft 1 st köksmaskin under alla år
och det är just en råsaftcentrifug, vilken min fru älskar just på höst vinter
Samt vill att även jag använder, just för att slippa se mig vara grå o färglös på kinderna
vilket vi sett tidigare att det blir en stor förändring just angående att man ser mer alert o fräch ut
Den har vi haft i ca 10 år, senaste 2 åren har den låtit mera som ett jetplan
( troligtvis pågående motorhaveri )
Skulle vara kul att överaska min fru med en ny

" Top off The Line "
Råsaftcentrifug Bosch MES20A0

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.