Lägenhetsfixare
· Skåne
· 237 inlägg

Den bekväma och effektiva metoden för ogräsbekämpning är behandlingen med ogräsmedlet Ogräs Effekt® från Neudorff.
Ogräs Effekt® innehåller pelargonsyra, en fettsyra som även förekommer naturligt i naturen. Den verkar inom ett par timmar och är helt biologiskt nedbrytbar, lämnar inga skadliga ämnen i naturen.
Veckans vinst går till tre vinnare och består av en 5-liters dunk med färdigblandat ogräsmedel och en 3-liters dunk som även har en praktisk spraymunstycke för enkel applicering.
Värde: 730 kr / st
Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna ogräsmedlet, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Var i naturen hittar man pelargonsyra?
Vinnaren utses fredagen den 7 maj.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Neudorff för att de sponsrar den här tävlingen.
Pelargonsyra hittar man normalt i just pelargoner.
Jag har gott om ogräs hemma, i gräsmattan, på stenterassen, grusgångarna, rabatterna och taket bland annat. Det här kanske kan hjälpa mig att spara nypor, knän och rygg en säsong och ändå få lite bättre ordning hemma.
Jag har gott om ogräs hemma, i gräsmattan, på stenterassen, grusgångarna, rabatterna och taket bland annat. Det här kanske kan hjälpa mig att spara nypor, knän och rygg en säsong och ändå få lite bättre ordning hemma.
Pelargonsyra hittar man tillexempel i pelargoner.
Oändliga stengångaroch grusvägar är ogräsmedel ett måste för oss. Rycka för hand skulle ta hela sommaren och då hinner man inte njuta av ogräsfri tomt
Oändliga stengångaroch grusvägar är ogräsmedel ett måste för oss. Rycka för hand skulle ta hela sommaren och då hinner man inte njuta av ogräsfri tomt
Pelargonsyra, en långkedjig fettsyra, som även förekommer i naturen, exempelvis i just pelargoner.
Jag har anlagt en gräsmatta på en drygt 1500 kvadratmeter gammal skogstomt och har fått jobba hårt mot naturens ogräskrafter i alla dess slag. All hjälp som motiverar en att fortsätta kampen mot ogräset skulle uppskattas
Jag har anlagt en gräsmatta på en drygt 1500 kvadratmeter gammal skogstomt och har fått jobba hårt mot naturens ogräskrafter i alla dess slag. All hjälp som motiverar en att fortsätta kampen mot ogräset skulle uppskattas
Man hittar pelargonsyra i pelargoner!’
Jag har mobiliserat mot skräppan i nästan 10 år, detta kan vara vad jag behöver!
Jag har mobiliserat mot skräppan i nästan 10 år, detta kan vara vad jag behöver!
Jag vill vinna för att underlätta min ständiga ogräskamp den leder till träningsvärk och kramp.
Inga skadliga ämnen i naturen passar mig och alla djuren.
Det skulle bli ett enkelt projekt med hjälp av Med Neudorffs Ogräs Effekt.
Svar: Ett medel som kommer från pelargoner.
Inga skadliga ämnen i naturen passar mig och alla djuren.
Motivering:
Jag vill vinna för att underlätta min ständiga ogräskamp den leder till träningsvärk och kramp.
I pelargoner hittar man pelargonsyra.
Jag tänkte skänka vinsten till min bror och hans fru. De har nämligen otroliga problem med maskrosor på tomten. Jag tänker att jag kan vara både deras, och deras grannars, räddande ängel detta år
Jag tänkte skänka vinsten till min bror och hans fru. De har nämligen otroliga problem med maskrosor på tomten. Jag tänker att jag kan vara både deras, och deras grannars, räddande ängel detta år
Hejsan!
Mitt svar är att Pelargonsyra är ett naturligt förekommande ämne i naturen som finns i Pelargoner.
Eftersom jag gick in i väggen andra gången i juni 2017 och efter det inte orkat sköta min trädgård ordentligt, så nu när jag börjar att orka ta tag i saker igen, så verkar ogräset inte tagit semester under den tiden.
Kirskål, maskrosor och lite annat som jag inte vet vad det heter, har frodats i åratal.
Jag har använt gräsklipparen som ogräsbekämpare under tiden.
Så nåt som kan minska spridningen är välkommet.
Lycka till alla medtävlare.
MVH
Anders T
Mitt svar är att Pelargonsyra är ett naturligt förekommande ämne i naturen som finns i Pelargoner.
Eftersom jag gick in i väggen andra gången i juni 2017 och efter det inte orkat sköta min trädgård ordentligt, så nu när jag börjar att orka ta tag i saker igen, så verkar ogräset inte tagit semester under den tiden.
Kirskål, maskrosor och lite annat som jag inte vet vad det heter, har frodats i åratal.
Jag har använt gräsklipparen som ogräsbekämpare under tiden.
Så nåt som kan minska spridningen är välkommet.
Lycka till alla medtävlare.
MVH
Anders T
Pelargonsyra finns i pelargoner
Många gräsmattor, grusgångar, stenplattor på uteplatser och altaner. Alla med mer eller mindre ogräs varje år. Det mödosamma arbete med att ta bort detta ovälkomna växtmaterial skulle underlättas av Neudorffs ogräsvätska har jag förstått. Åldern tar ut sin rätt och att spraya är ganska lätt även för en äldre dam.
Många gräsmattor, grusgångar, stenplattor på uteplatser och altaner. Alla med mer eller mindre ogräs varje år. Det mödosamma arbete med att ta bort detta ovälkomna växtmaterial skulle underlättas av Neudorffs ogräsvätska har jag förstått. Åldern tar ut sin rätt och att spraya är ganska lätt även för en äldre dam.
Pelargonsyra finns enligt hemsidan (logiskt nog!) i pelargoner. Vårt ogräs växer ganska fritt i rabatterna. Varken jag, min fru eller någon annan i familjen orkar rensa hela tiden. Vi har aldrig provat något ogräsmedel men detta verkar ju både effektivt och snällt mot miljön. Gå runt och spraya lite kan jag nog lättare motivera mig för! Särskilt om man sen kan se resultatet efter några dagar!