Hejsan!


det är så att jag måste flytta på avluftningen för avloppet iom ombyggnation utav vinden.

Bor i ett radhus (6stk) och har det längst till höger på gaveln.
Denna avluftning är således till allas.

Röret går upp i sovrummet bakom varmvattenberedaren och fortsätter upp på vinden o sedan ut på taket.

Kan jag bryta röret som jag markerat på bilden och sätta en vakuumventil där?? vakuum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
t4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En vacuumventil på vinden är riskabelt. Om den går sönder eller fryser riskerar du att ånga från avloppet stiger upp på vinden och kondenserar, men mögelpåväxt som trolig följd.
 
  • Gilla
abel48
  • Laddar…
Menar då att jag sätter vacuumventilen i sovrummet. Eller kan man dra ut den genom fasaden??
 
För att förtydliga, när folk pratar om "snorkel" menar de då just en vakuumventil??
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.