1 660 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Avloppspump
Har haft problem med avloppspump under de senaste dagarna, demonterat och rensat, testat pumpen i ett fat, allt funkar, när jag monterar tillbaka pumpen den går och låter bra, men pumpar inte ut något. När jag demonterar igen så fylls avloppsbrunn med vatten från avloppet, alltså vattnet rinner tillbaka. Har över 100 meter till kommunens avlopp. Vad bör jag göra? Kontakta vatten och avlopp för att rensa rör ? Det är stopp någonstans. Råd?
Något fel i någon backventil?
i vår pumpavloppsanläggning ligger backventilen separat på tryckledningen efter pumpen. Den ska i det fallet förhindra att alla grannars skit rinner ner till oss vid läckage i pumpen eller om pumpen behöver lossas/bytas/servas. (Har 15m höjdmeter upp till där resten av områdets avlopp går)
i vår pumpavloppsanläggning ligger backventilen separat på tryckledningen efter pumpen. Den ska i det fallet förhindra att alla grannars skit rinner ner till oss vid läckage i pumpen eller om pumpen behöver lossas/bytas/servas. (Har 15m höjdmeter upp till där resten av områdets avlopp går)
Klicka här för att svara