1 789 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Avflyttning
Om en hyresvärd inte vill göra en flyttbesiktning eftersom Hen inte vill träffa hyresgästen kan hen efteråt komma och kräva hyresgästerna på nåt fast hen inte hämtade ut brev som skickades rekommenderat men inte hämtad ut den. Brevets innehåll var bilder på fel i lägenheten Hyresgästföreningen säger att hyresvärden inte vill möta oss i lägenheten vid överlämnanden av nycklarna men på en annan plats .
Om hyresvärden inte vill komma till lägenheten för en avflyttnings besiktning kan de INTE kommer efteråt och kräver hyresgästen på eventuella kostnader eller ?
De fick ett datum med uppsägning men svarade inte .
Jag vet att det låter löjligt men den person som ställde till hela eländet vågar inte möta oss. Kanske på grund av att vi blandade tidningen i. Tidningen lade en redan skriven artikel inte ut för hyresvärden utövade påtryckning.
Som sagt var frågan om man kan komma och kräva nåt ifrån oss när hyresvärden inte vill göra en besiktning ? Tack.
Om hyresvärden inte vill komma till lägenheten för en avflyttnings besiktning kan de INTE kommer efteråt och kräver hyresgästen på eventuella kostnader eller ?
De fick ett datum med uppsägning men svarade inte .
Jag vet att det låter löjligt men den person som ställde till hela eländet vågar inte möta oss. Kanske på grund av att vi blandade tidningen i. Tidningen lade en redan skriven artikel inte ut för hyresvärden utövade påtryckning.
Som sagt var frågan om man kan komma och kräva nåt ifrån oss när hyresvärden inte vill göra en besiktning ? Tack.
Moderator
· Stockholm
· 57 823 inlägg
Jo de kan nog besiktiga, utan att du är där, och kräva ersättning för skador de "hittar". Dokumentera med bilder hur det ser ut när du tömt och städat bostaden. Alltså efter att ev. flyttstädare varit där. Behåll bilderna som motbevis om hyresvärden kommer med krav.
Om du misstänker att de kommer att "hitta" skador, så bör du inte visa bilderna förrän efter ev. krav. Vet hyresvärden vilka delar du har bilder på, så kan kraven anpassas så det gäller saker man inte ser på dina bilder.
Om du misstänker att de kommer att "hitta" skador, så bör du inte visa bilderna förrän efter ev. krav. Vet hyresvärden vilka delar du har bilder på, så kan kraven anpassas så det gäller saker man inte ser på dina bilder.
Då spelar det väl ingen roll att vi skickade 2 gånger Papper och bilder på alla fel som man ska anmäla innan flytten. De 2 Rek brev hämtade de inte ut och vi har de hemma oöppnad. Det måste ändå vara till hjälp när de skulle komma och säga att nåt är sönder.
Hoppas att detta redan är löst. Men i det läget ni är i skulle jag fotografera allt och lite till. Ta dit ett vittne som inte kan hävdas vara jävig. Se till att datumsäkra vissa av korten iaf. Genom att ha en tidning med datum eller liknande med på bild.
Och som det verkar vara svårt att få lokala pressen att ta i detta med tång kanske lägga en förfrågan till typ Expressen eller Aftonbladet då de ibland söker efter denna typen av nyheter.
Och som det verkar vara svårt att få lokala pressen att ta i detta med tång kanske lägga en förfrågan till typ Expressen eller Aftonbladet då de ibland söker efter denna typen av nyheter.
Aftonbladet och expressen tar det inte upp. Inte nog med blod eller man är ingen kändis. Tv vill avvaktar vad som kommer att hända. Hyresgästföreningen står på hyresvärdens sida eftersom de inte ens bryr sig om bevis som hyresgästerna ha.snuttjulle skrev:
Hoppas att detta redan är löst. Men i det läget ni är i skulle jag fotografera allt och lite till. Ta dit ett vittne som inte kan hävdas vara jävig. Se till att datumsäkra vissa av korten iaf. Genom att ha en tidning med datum eller liknande med på bild.
Och som det verkar vara svårt att få lokala pressen att ta i detta med tång kanske lägga en förfrågan till typ Expressen eller Aftonbladet då de ibland söker efter denna typen av nyheter.
Nu har i varje fall SVT visat intresse. Hoppas att slippa allt nu för vi har flyttad och trivs. Hyresvärden gjorde ingen besiktning varken städ eller avflyttning. OM de lämnar oss nu i fred ska vi inte göra nåt heller. Man blir bara arg att de som ställer till eländet och bråkar att de är så feg att möta hyresgäster som de ska.
T Tysk skrev:
Klicka här för att svara
