1 980 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Automower - klippmotorfel
Var och installerade en 220 på vårt sommarställe idag 15 mil bort och allt gick perfekt. Den var ut på 3 rundor och allt funkade. Dock när vi kommer hem så får jag ett meddelande på telefonen: "klippmotorfel". Vad betyder detta? Hittar inget om detta felmeddelande i instruktionsboken.
Har en 220 hemma också som funkar perfekt. Den på sommarstället har jag GPS på.
/John
Har en 220 hemma också som funkar perfekt. Den på sommarstället har jag GPS på.
/John
Redigerat:
Problemet var att jag inte spänt begränsningsslingan tillräckligt på ett ställe och den hade trasslat in sig och motorn stannat. Tog en minut och sedan var den igång igen.
Sen tog det ett par dagar och jag fick meddelandet "dags att slå in pinkod". Man blir bara så trött. Konstig då den är inställd på 30 dagar. Så den fick stå nån vecka men nu klipper den som den skall.
Sen tog det ett par dagar och jag fick meddelandet "dags att slå in pinkod". Man blir bara så trött. Konstig då den är inställd på 30 dagar. Så den fick stå nån vecka men nu klipper den som den skall.
Svågern ringde just, och klipparen hade trasslat in sig i diverse grenar som blåst ned. Han såg att ett blad hade gått av, och när han kollade i närheten av laddstationen hittade han stålkrattorna som vi glömt ställa undan efter helgens arbete. 
Klicka här för att svara