Bowman
K Kane skrev:
Hade samma utmaning förra året när jag köpte min maskin. Monterade EPOS'en innan jag startade upp den och då sket det sig när den skulle köra nödvändiga uppdateringar av mjukvaran, den bara "låste" sig. Tog man bort EPOS'en så funkade det och man kunde montera EPOS'en sist.
Fanns ingen info om det någonstans......
Efter det fungerar all uppdatering med EPOS'en monterad. Tror det var 3 uppdateringar när jag plockade fram maskinen i går för första gången i år.
Ja ok då är jag med, när jag köpte min, hade affären kvar den ett dygn och gjorde alla uppdateringar osv, för dom sa att det var stökigt att göra själv.

K Kane skrev:
Ja. Då borde du inte få den varningen du fått.
Nä det är märkligt. Intressanta är att det bara händer på natten. Enda som händer då som jag kan tänka mig är att laddstationen går in i eco sparläge och säkert bryter ström. Får se om det hjälper

K Kane skrev:
Hur har du tänkt att de andra områdena skall klippas?

?

Har du den inställd på randomklippning kan det vara svårt.
Tror vi missförstår varandra:
Om jag sätter ett arbetsområde på ex 00.00-06.00 och låter de andra vara 00.00-24.00 (som förinställt). Kommer det som har ett schema 00.00-06.00 klippas mindre eller är klipparen så smart att den kan hantera det?

G Granåla skrev:
Tror vi missförstår varandra:
Om jag sätter ett arbetsområde på ex 00.00-06.00 och låter de andra vara 00.00-24.00 (som förinställt). Kommer det som har ett schema 00.00-06.00 klippas mindre eller är klipparen så smart att den kan hantera det?
Spontant känns det som något inte kommer funka då det blir konflikt i schemat. Testa.
Men varför inte lägga schemorna separerade?

K Kane skrev:
Spontant känns det som något inte kommer funka då det blir konflikt i schemat. Testa.
Men varför inte lägga schemorna separerade?
Precis så, ska testa mig fram under säsongen - spännande tider!

vad är era erfarenheter kring hus till klipparen. först och främst stör det gps signalen eller vet den hur den tar sig ut tack vare transportsträckan? och vilket hus har ni köpt, orginal eller annat?

Bowman
G ggustaff skrev:
vad är era erfarenheter kring hus till klipparen. först och främst stör det gps signalen eller vet den hur den tar sig ut tack vare transportsträckan? och vilket hus har ni köpt, orginal eller annat?
Det stör inte. Min bor under altanen.

G ggustaff skrev:
Jag kör originalet. Mer enkel carport än hus.....🙃
Skall nog bygga ett eget framöver, finns många fina exempel på nätet att kopiera.

G ggustaff skrev:
Någon som haft det här problemet? Nästan varje morgon säger den att klipparen har slingsensor problem. Har aldrig ens använt slinga men så klart det kan va fel på den ändå

[bild]
Hej, jag har råkat ut för exakt samma problem! Verkstaden verkar inte heller begripa vad det är som är fel, löste det sig på något vis..?

Lord Vader Lord Vader skrev:
Hej, jag har råkat ut för exakt samma problem! Verkstaden verkar inte heller begripa vad det är som är fel, löste det sig på något vis..?
Jag tror det försvann efter någon uppdatering eller att jag installerade om stationen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.