163 144 läst ·
810 svar
163k läst
810 svar
ASSA 2000 EVO
Det är kanske den bästa lösningen att byta låskista, dessutom slippar man 2 olika nycklar. Tänkte om extralåsen var lite säkrare och gick att få tag i ett snabbt.fsn skrev:
Har väntat på brytskyddet i 1 ½ vecka från ASSA och de behagar inte skriva leveranstiden i bekräftelsen som kom 1 vecka efter, så nu har jag varit och köpt ett så man inte behöver vara så orolig.
Lås i all ära, min gamla mormor sa att "lås är till för ärliga människor"
Vill man in så tar man sig in utan problem. Även genom en låst dörr.
De batteridrivna maskinerna som finns numera, tigersågar och vinkelslipar måste ju vara tjyvens bästa vän efter hederliga banknyckeln ( kofoten ).
Annars finns ju alltid en sten genom fönstret...
För den som vill alltså.
Vill man in så tar man sig in utan problem. Även genom en låst dörr.
De batteridrivna maskinerna som finns numera, tigersågar och vinkelslipar måste ju vara tjyvens bästa vän efter hederliga banknyckeln ( kofoten ).
Annars finns ju alltid en sten genom fönstret...
För den som vill alltså.
Medlem
· Uppsala Län
· 389 inlägg
Undrar vem som har bevisbördan?FredrikR skrev:
Om inte brytmärken krävs för en forcering har jag ju inte en suck att visa att jag låst dörren.
Försäkringsbolaget kan inte heller bevisa att jag inte har låst dörren, det sitter ju ett ASSA lås i dörren.
Nej, precis, men som dom sa, så länge dörren varit låst.. så..galaxenspresident skrev:
Plus att dom är mer än väl informerade om att tjuven förmodligen INTE låser efter sig, inte ens med ett EVO lås..
Men visst, frågan återstår väl om de är lika trevliga när/om skadan uppstår.
Dessutom, kan du visa upp extranycklar så ökade din trovärdighet enligt LF.
Såg den uppgraderade modellen på K-rauta (Sisjön, GBG) i söndags (hade i.a.f. klistermärket på sig). Både som hel sats och lösa låskistor.Johan Gunverth skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 396 inlägg
Ett rykte säger att Stöldskyddsföreningens killar knäckte den uppgraderade kistan på 30 sek i stället för 10 sek. Fortfarande med bladmått. Någon som kan bekräfta?sandhall skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 717 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 717 inlägg
Japp! Det jag trodde skulle hända hände.
3-åringen stötte emot underkanten av plåten med huvudet och fick stort blödande jack. Rakt igenom mössan. Gjorde som islänningarna och knöt ihop jacket med håret runt omkring.
Jag satt just och funderade på om det inte var lite väl vasst efter att jag hade monterat det och slipade därför av det. Ett par fingrar på fel ställe och man hade inte kunnat räknat till tio längre.
Skyddsplåten från ASSA som sattes upp i fredags åker med andra ord ner och ersätts av något annat. Får se vad det blir.
3-åringen stötte emot underkanten av plåten med huvudet och fick stort blödande jack. Rakt igenom mössan. Gjorde som islänningarna och knöt ihop jacket med håret runt omkring.
Jag satt just och funderade på om det inte var lite väl vasst efter att jag hade monterat det och slipade därför av det. Ett par fingrar på fel ställe och man hade inte kunnat räknat till tio längre.
Skyddsplåten från ASSA som sattes upp i fredags åker med andra ord ner och ersätts av något annat. Får se vad det blir.
Nu va det inte hela saningen man fick se i uppdrag granskning, det låset gick ju som synes inte att få upp.Johan Gunverth skrev:
Sen får vem som dra egna slutsatser, men saningen är lite alltid svart å vit som tv vill framföra-
Mer än så varken kan eller får jag säga
Hej igen
I fredags ringde jag till ASSA och sa att jag hade fått fel järnbeslag. Jag hade beställt med 27mm skruvhåls-avstånd men fick med 21mm avstånd. Jag sa att jag ville ha ett (1) järn med 27mm avstånd. Idag fick jag fyra (4) järnbeslag med 21mm avstånd!!! Vad pågår hos ASSA egentligen??
/Klein
I fredags ringde jag till ASSA och sa att jag hade fått fel järnbeslag. Jag hade beställt med 27mm skruvhåls-avstånd men fick med 21mm avstånd. Jag sa att jag ville ha ett (1) järn med 27mm avstånd. Idag fick jag fyra (4) järnbeslag med 21mm avstånd!!! Vad pågår hos ASSA egentligen??
/Klein