1 535 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Åsikter Induktionshäll med inbyggd fläkt
Hej
Vi håller på att planerar lite för vårat framtida köksbygge och söker era åsikter angående induktionshäll med inbyggd fläkt jämfört med ”vanlig” köksfläkt.
Fördelar, nackdelar? Den planen vi har för vårat kök blir nog inte möjlig utan att ha häll med inbyggd fläkt
Även åsikter om inbyggd fläkt med kanal ut, jämfört med kolfilterfläkt, vet inte om det ens skulle vara möjligt att sätta en kanal i golvet då vårat golv är gjutet och inte reglat.
Vi håller på att planerar lite för vårat framtida köksbygge och söker era åsikter angående induktionshäll med inbyggd fläkt jämfört med ”vanlig” köksfläkt.
Fördelar, nackdelar? Den planen vi har för vårat kök blir nog inte möjlig utan att ha häll med inbyggd fläkt
Även åsikter om inbyggd fläkt med kanal ut, jämfört med kolfilterfläkt, vet inte om det ens skulle vara möjligt att sätta en kanal i golvet då vårat golv är gjutet och inte reglat.
Kolfilterfläkt är värdelöst vid stekning!
Jag tänker på hur skitet det blir ner i fläkten när allt som skvätter spills osv kan komma ner i fläkten. Där hade jag inte sett det som ett alternativ.
Jag tänker på hur skitet det blir ner i fläkten när allt som skvätter spills osv kan komma ner i fläkten. Där hade jag inte sett det som ett alternativ.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Det går väl att bila upp en ränna i golvet.E erik.larsson1997 skrev:
Om de blir utblås genom väggen så ska det bygganmälas till kommunen och sotaren ska godkänna arbetet innan användningen börjar. Det finns en del brandskyddsregler när det gäller frånluft i kök och dessutom ska utblåset inte vara på ett ställe där den luften kan komma in som tilluft i något annat rum. Det luktar en del matos vid utblåset så inte optimalt ställe för en uteplats.
Electrolux har med både fläkt ut och kolfilter. Jag väljer själv alltid fläkt ut. Lätt att installera och riktigt prisvärda och jämförbara med de riktigt dyra.E erik.larsson1997 skrev:Hej
Vi har i en köksö och var inne på takfläkt också men skulle ta i hällen eller en bakom alla gånger. Vi har en 80cm Neff och nackdelen är ju att man förlorar yta när man steker med stor panna. Men för ju med flexibla zoner att köra 4 saker. Lätt att köra fettfilter och hållare i diskmaskin. Noll problem med os eller gris. Finns en behållare för vatten som kokar över men aldrig tömt. Tror det magiskt försvinner(avdunstar)
Att ha fri sikt eller inte en för framför ansiktet är otroligt skönt och det vet man först man provar.
Byter man kolfilter och har fungerande ventilation hemma så finns det inga problem med kolfilter.
Att ha fri sikt eller inte en för framför ansiktet är otroligt skönt och det vet man först man provar.
Byter man kolfilter och har fungerande ventilation hemma så finns det inga problem med kolfilter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden