Hej! Tittade idag på ett hus från 1910, superläge men mycket att göra på huset. Vad tror ni om dessa bilder? Det är isolerade rör till vedpanna i källaren. Finns det risk för aspets där? En bild är från kattvind, fuktskadat men kan det vara något av de värre sorterna när det gäller svamp?

• Isolerade rör i källare med damm och nät på vägg och tak, nära ett fönster. Fråga om asbestrisken och fuktskada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerade rör i källare med vedpanna, potentiell risk för asbest. Rören är snårigt arrangerade med kopparledningar och en grön panna i förgrunden.
    Skapa konto
  • Isolerade kopparrör i ett äldre hus, med slitage och kablar runtom.RTXOXO_NO_POLICY
    Skapa konto
  • Fuktskadat trä med mögelfläckar och ett isolerat rör syns på bilden, tagen i kattvinden av ett gammalt hus.
    Skapa konto
Hej! Tittade idag på ett hus från 1910, superläge men mycket att göra på huset. Vad tror ni om dessa bilder? Det är isolerade rör till vedpanna i källaren. Finns det risk för aspets där? En bild är från kattvind, fuktskadat tak men kan det vara något av de värre sorterna när det gäller svamp eller liknande?

• Isolerade rör och kopparrör i källare med spår av smuts och slitage, potentiell asbestrisk diskuterad i ett gamla hus.
    Skapa konto
  • Isolerade rör anslutna till en vedpanna i en källare, med fokus på rörens tillstånd och potentiella asbestrisk.
    Skapa konto
  • Fuktskadat trä i kattvind med synliga hål och mögeltecken, släckt kabel längs ytan. Risken för svampangrepp utreds.
    Skapa konto
Svårt att se på bilderna men rören har ju inte inlindade i klassisk vit väv där det brukar sitta asbest i krökarna. Vill du vara säker så ta loss en bit och skicka på analys .
Gällande vinden så ser det ut som vanlig vitmögel

• Gilla
smartpool
  • Laddar…
Det ser ut att vara olika tidsepoker på isoleringen och för att svara säkert behöver du göra en analys.

Vad gäller påväxten vågar jag mig inte på något svar.

• Gilla
smartpool
  • Laddar…
Taket på första bilden skulle kuna vara eternit, vilket innehåller asbest.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Hm. Du har dubbelpostat - det är inte ok.
[länk]Fic
mexitegel mexitegel skrev:
Hm. Du har dubbelpostat - det är inte ok.
[länk]
fi k

Fick ett felmeddelande om att det inte gick att skapa ett inlägg men det verkar gått ändå och hittar inte var jag kan radera.

Fotografen Fotografen skrev:
Taket på första bilden skulle kuna vara eternit, vilket innehåller asbest.
Det tänkte jag ens inte på, det kan du ha rätt i!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.