Bor i ett hus byggt 1979 av Anebyhus. Tänkte fixa till rörisoleringen på några rör i pannrummet då tidigare ägare bara skurit av här och var. Det ser ut som mineralull med gasbinda och sedan målarfärg på. Frågan är; kan det vara asbest i isoleringen eller i gasbindan? Anebyhus har ingen dokumentation kvar på mitt hus.

Rör i pannrum med slitna isoleringar av mineralull och gasbinda, delvis målade och skadade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad rörisolering av mineralull med gasbinda runt ett rör i ett pannrum, med synliga avskurna delar och målarfärg.
Skapa konto
Rörisolering av mineralull med gasbinda om ett rör, potentiellt innehållande asbest.
Skapa konto

Med vänlig hälsning,

Martin

Asbest förbjöds 1976, ser ut som
mineralull på bilderna

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Tack för svaret. Ville mest ha en "second opinion". Ska ändå slipa ett betonggolv så skyddsmask och dammfälla på plats, tar rören samtidigt!

• Gilla
hscn
  • Laddar…
Staffans2000
hscn hscn skrev:
Asbest förbjöds 1976, ser ut som
mineralull på bilderna
Det inte bara ser ut som. Det är glasull.

Ingen anledning till irritation, skillnaden mellan dig och mig är att jag är mindre kategorisk i mina uttalanden. Du har säkert rätt i det här fallet.
Glad Påsk!:)

Staffans2000
hscn hscn skrev:
Ingen anledning till irritation, skillnaden mellan dig och mig är att jag är mindre kategorisk i mina uttalanden. Du har säkert rätt i det här fallet.
Glad Påsk!:)
Hoppsan!
Ingen irritation från min sida. Det är så att jag för tillfället inte har något bättre för mig, så jag halkade ner i menlösakommentarerträsket.

Staffan den menlöse.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.