Håller på att riva köket och började knacka ner fixen på väggen där det suttit kakel. Insåg efter ett tag att det var nån ännu äldre fix bakom den nyare fixen. Skickade iväg ett prov med materialet och det visade sig vara asbest (antofyllit).. Så förutom den oerhörda ångesten att man sugit i sig skiten och spritt i lägenheten så står jag nu inför utmaningen i hur jag löser detta härnäst. Jag måste ju få väggen jämn på nåt sätt. Har ni något tips på hur jag ska göra?

• Vägg med flagnad färg och kakel, synliga limrester, rörinstallation, tecken på renovering eller skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom du är orolig och har konstaterad asbest, så hade jag väl föreslagit saneringsfirma som gör klart och städar upp.

Gjort är gjort, inget att noja över. Torka rent lägenheten med en blöt trasa så är det lugnt.
Sen kan du kanske sätta 45x45-reglar, osb och gips? Är antagligen det enklaste sättet att undvika dra i asbesten mer.

Vilket material av dem på bilden var det som innehöll asbest?

BirgitS
S Sophiaellen skrev:
Vilket material av dem på bilden var det som innehöll asbest?
Det framgår av rubriken.

BirgitS BirgitS skrev:
Det framgår av rubriken.
Ja men undrar om det är det vita partiet man ser eller om det är de mörkare bitarna bakom.

BirgitS
S Sophiaellen skrev:
Ja men undrar om det är det vita partiet man ser eller om det är de mörkare bitarna bakom.
TS har inte varit inloggad på mer än 1,5 år.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.