73 488 läst · 140 svar
73k läst
140 svar
Arkitektritat lösvirkeshus - vårt första husbygge
Hej,
Vi sätter just igång byggandet av vårt nya hem. Vi valde att rita ett eget hus tillsammans med arkitekt, ett 236 kvadrat stort trähus och bygga det med hjälp av ett lokalt uppsalaföretag.
Stomme i trä med fasad fr Kebony och fönster/fönsterpartier fr Velfac.
Jag tänkte försöka dela lite bilder och uppdatera under resans gång för inspiration och idéer.
Huset kommer se ut enl nedan (Renderingar fr arkitekten)
arkitekt: Leif Gulliksson
Med vänlig hälsning!
Vi sätter just igång byggandet av vårt nya hem. Vi valde att rita ett eget hus tillsammans med arkitekt, ett 236 kvadrat stort trähus och bygga det med hjälp av ett lokalt uppsalaföretag.
Stomme i trä med fasad fr Kebony och fönster/fönsterpartier fr Velfac.
Jag tänkte försöka dela lite bilder och uppdatera under resans gång för inspiration och idéer.
Huset kommer se ut enl nedan (Renderingar fr arkitekten)
arkitekt: Leif Gulliksson
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med vänlig hälsning!
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 823 inlägg
Dedär ser riktigt schysst ut!
Jo exakt, givet alla fönster och öppningen måste vi lägga en del krut på ventilation, innerväggar, ordentliga innerdörrar och isolering mellan våningarna. Master bedroom skiljs fr övriga delar med en Walk in closet med heltäckningsmatta och mkt kläder för att dämpa ytterligare.yonna skrev:
Tack! Kommer bild på planlösning!A artesuave skrev:
Kebony levererar endast fasadbeklädnad, stomme (och allt annat) snickras på plats av en uppsalabyggare.
Administrator
· Skåne
· 7 800 inlägg
Jag gillar oregelbundenheten i fasaden skarpt. Ska bli väldigt intressant att följa. I det stora betongpartiet (?) i mitten, finns det en skorsten där?