Besserwisser
· Kungälv
· 21 inlägg
Jag hör ofta historier om hantverkare som inte dyker upp på möten, svarar inte i telefon/mail/sms och har allmänt dålig kommunikation med sina kunder. Är jag fel ute eller upplever ni också att de generellt sett är dåliga på kommunikation och kundkontakter?
Ja. Mest frustrerad blir jag när de inte erkänner att det blev fel / hade kunnat göras bättre utan vidhåller att det är rätt / inte var möjligt att lösa på något annat sätt. Verkar finnas en kultur i branschen att man inte vill/får/kan tappa ansiktet gentemot kund.Joakim Ryttersson skrev:
Vilka historier du hör och hur ofta du hör dem kan knappast någon annan än du själv svara på. Vi hör nog alla mer eller mindre olika historier.Joakim Ryttersson skrev:
Joakim Ryttersson skrev:
- Generellt sett upplever jag de allra flesta med kundkontakter som mycket dåliga på "kommunikation och kundkontakter".
- Jämfört med t.ex. banktjänstemän, advokater, kommunens tjänstemän, BRF-styrelser, politiker, forummoderatorer och butikspersonal inkl web-butiker kan jag inte se att just hantverkare skiljer ut sig på något markant sätt.
Min uppfattning är Ja. De flesta hantverkare jag har varit i kontakt med vet inte vad service öht är. Man ska såklart inte dömma alla men jag kan bara utgå från min upplevelser. Känner även många inom branschen och kan ju säga att majoriteten av dem skulle aldrig klara av ett kundservicejobb.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp vi anlitade dåliga hantverkare som har hängt vår nya ytterdörr snett
Fönster & Dörrar -
Varför finns det så många dåliga hantverkare?
Hantverkare -
Varför är hantverkare så fruktansvärt dåliga på att parkera?
Hantverkare -
hur undvika dåliga hantverkare?
Hantverkare -
Alla hantverkare är dåliga!
Hantverkare
