Jag hör ofta historier om hantverkare som inte dyker upp på möten, svarar inte i telefon/mail/sms och har allmänt dålig kommunikation med sina kunder. Är jag fel ute eller upplever ni också att de generellt sett är dåliga på kommunikation och kundkontakter?

• Fyra hantverkare i arbetskläder och skyddsglasögon står med armarna i kors i ett snickeri.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Joakim Ryttersson Joakim Ryttersson skrev:
Jag hör ofta historier om hantverkare som inte dyker upp på möten, svarar inte i telefon/mail/sms och har allmänt dålig kommunikation med sina kunder. Är jag fel ute eller upplever ni också att de generellt sett är dåliga på kommunikation och kundkontakter?
Ja. Mest frustrerad blir jag när de inte erkänner att det blev fel / hade kunnat göras bättre utan vidhåller att det är rätt / inte var möjligt att lösa på något annat sätt. Verkar finnas en kultur i branschen att man inte vill/får/kan tappa ansiktet gentemot kund.

• Gilla
Hylman
  • Laddar…
Nej.

Jag hör ofta historier om hantverkare som inte dyker upp på möten, svarar inte i telefon/mail/sms och har allmänt dålig kommunikation med sina kunder. Är jag fel ute
Vilka historier du hör och hur ofta du hör dem kan knappast någon annan än du själv svara på. Vi hör nog alla mer eller mindre olika historier.
eller upplever ni också att de generellt sett är dåliga på kommunikation och kundkontakter?
  • Generellt sett upplever jag de allra flesta med kundkontakter som mycket dåliga på "kommunikation och kundkontakter".
  • Jämfört med t.ex. banktjänstemän, advokater, kommunens tjänstemän, BRF-styrelser, politiker, forummoderatorer och butikspersonal inkl web-butiker kan jag inte se att just hantverkare skiljer ut sig på något markant sätt.

• Gilla
blackadder
  • Laddar…
Krokben
Min uppfattning är Ja. De flesta hantverkare jag har varit i kontakt med vet inte vad service öht är. Man ska såklart inte dömma alla men jag kan bara utgå från min upplevelser. Känner även många inom branschen och kan ju säga att majoriteten av dem skulle aldrig klara av ett kundservicejobb.

Generellt ja.
Men alla kunder är inte proffs de heller.

Det borde finns någon kvällskurs "Hur du agerar som beställare av hantverkstjänster"

4774
Samtliga hantverkare som utfört något arbete hos oss har varit trevliga, yrkesskickliga och nästan för sociala. Kommunikation har aldrig varit ett problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.