412 läst ·
19 svar
412 läst
19 svar
Är diskmaskinen kass??
Auto program 3:15 innebär troligen mycket låg temperatur på vattnet som kan vara orsaken till problem. Kör på hög temperatur så ofta som möjligtS sirlindqvist skrev:Kör med YES Platinum. Väljer alltid Auto program som tar 3:15, e väl nån ECO iofs. Ska jag prova ett program med högre grader typ 60-70 och se om de försvinner? Spolglans är i också, den var inställd på 3 av 6 nivåer, salt fullt påfyllt. Diskar 1-2 maskiner per dag och det är alltid samma resultat med denna "mjölkighet" på främst glas.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 433 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 433 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 214 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 214 inlägg
1. Kör inte program under 60c.
2. Släng in en delad citron eller lime då och då. Jag gör det en gång i veckan ungefär (sånt som blir över från matlagningen). Kör som vanligt, med disk.
3. Kör maxtemp med tom maskin nån gång i månaden.
2. Släng in en delad citron eller lime då och då. Jag gör det en gång i veckan ungefär (sånt som blir över från matlagningen). Kör som vanligt, med disk.
3. Kör maxtemp med tom maskin nån gång i månaden.
Det är en del av rengöringsprogrammet att ta av spolarmarna i vår maskin och göra rent. Har man mycket kalk eller inte spolar av armarna innan man ställer in.. så är det ibland mer "skit i omlopp" som täpper till hålen.. så det kan vara värt o kika på som sagtS sirlindqvist skrev:
Klicka här för att svara