Jag håller på att bygga badrum i källaren. Bilat upp betongen och håller på att dra avloppsrör.
Problemet är att stupröret är 90mm. Jag vill kapa röret på mitten och ansluta ett 110 med skarvmuffar på varje sida av gummi. Vet ni om det är godkänt att göra såhär?
Problemet är att stupröret är 90mm. Jag vill kapa röret på mitten och ansluta ett 110 med skarvmuffar på varje sida av gummi. Vet ni om det är godkänt att göra såhär?
Godkänt är det väll med tanke på att du får dra avloppsrör hur du vill. Men den där lösningen ser du ut att bli lokala spolfirmans bästa kund.
Du måste kunna lösa allt på ett bättre sätt, ser ju ut att finnas gott om utrymme att jobba med.
Du måste kunna lösa allt på ett bättre sätt, ser ju ut att finnas gott om utrymme att jobba med.
Bästa svaret
Gå på med 110 på 90 är ju aldrig att rekommendera. Går det att bila fram mer så du kan få korrekt dimension hela vägen?
För jag misstänker att du ska in med en WC på denna ledningen?!
Jag skulle ha skippat Y-grenet helt och kört dubbla grenrör på stamledningen istället. Mycket bättre ur flödessynpunkt.
Jag skulle ha skippat Y-grenet helt och kört dubbla grenrör på stamledningen istället. Mycket bättre ur flödessynpunkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ja det stämmer
Jag trodde att man kunde vända sig hit för tips/råd istället gör man narr av en nybörjare som vill greja själv. Har du inget vettigt att säga så undvik att kommentera tack!
Krilleman skrev:
Gå på med 110 på 90 är ju aldrig att rekommendera. Går det att bila fram mer så du kan få korrekt dimension hela vägen?
Krilleman skrev:
Gjorde ungefär som du sa, det går att bila mer men då kommer jag få bila upp hela hallen ochså. Det vill jag helst undvika.Krilleman skrev:
[bild]
Tusen tack för svaret!