1 070 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Antal dosor
Vad gäller idag om man vill ha TV och internet installerat ?
Är tre dosor tillräckligt ?
En som uttag en till koaxialkabel för TV och en till CAT för internet. Har jag fått det rätt då ?
Dessa finns färdiga i flexrör om jag förstått det rätt
Är tre dosor tillräckligt ?
En som uttag en till koaxialkabel för TV och en till CAT för internet. Har jag fått det rätt då ?
Dessa finns färdiga i flexrör om jag förstått det rätt
Du får nog utveckla frågan lite tror jag.
Det blir två dosor annars. En för ethernet/RJ45-uttag och en för koaxkabeln för tv/radio(/data). Du kanske vill ha tele eller ström i den tredje dosan?
Bor du i villa? Var mynnar rören ut? Vem drar i kablarna?
Det blir två dosor annars. En för ethernet/RJ45-uttag och en för koaxkabeln för tv/radio(/data). Du kanske vill ha tele eller ström i den tredje dosan?
Bor du i villa? Var mynnar rören ut? Vem drar i kablarna?
Du kan ha tv, tele, data, tre uttag i samma dosa om du vill. Men jag brukar sätta en dosa för koaxial (TV) och en dosa för data/tele (dubbla Rj45) sammankopplade och med gemensam täckram, det blir mycket lättare att koppla då och du får större valmöjligheter när det gäller uttag. Det finns även färdigdragen slang med koax och två cat 5e. Uttaget för starkström i en egen dosa en dm på sidan
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Då får du ju bara dit ett enkelt uttag
Personligen skulle jag nog satsa på dubbla två-vägs uttag. Det brukar bli fullt i de där hörnen ändå.
Personligen skulle jag nog satsa på dubbla två-vägs uttag. Det brukar bli fullt i de där hörnen ändå.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Alternativt ett 4-vägs om det estetiska inte är så viktigt.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
...alternativt, ett 3-vägs om det estetiska fortfarande är viktigt. 
//Patrik
//Patrik
Klicka här för att svara